Advertisement

Drogeria

Produkty z probiotykami zmieniają sposób, w jaki sprzątamy nasze domy

Czwartek, 15 maja 2025
Dzięki rosnącej świadomości ekologicznej konsumenci coraz częściej sięgają po środki czystości, które są nietoksyczne, przyjazne dla środowiska i domowników, a także oferują długotrwałe działanie. Aż 70% z nich oczekuje, że czystość utrzyma się dłużej niż tuż po sprzątaniu, a 45% zwraca uwagę na formuły bazujące na bezpiecznych i naturalnych składnikach.
Odpowiedzią na te potrzeby staje się pionierska biotechnologia, a zwłaszcza probiotyki – znane dotąd głównie z żywności wspierającej florę jelitową, które dziś zyskują zupełnie nowe zastosowanie w produktach do pielęgnacji domu.

Nowe oblicze czystości: technologia i probiotyki

Unilever wprowadził do swojego portfolio Cif Infinite Clean – to pierwszy w Europie produkt firmy z probiotykami. Znane z dobroczynnego wpływu na florę jelitową i skórę, probiotyki znajdują swoje zastosowanie również w środkach do czyszczenia. W połączeniu z nowoczesną technologią, tworzą środek, który aktywnie działa do 72 godzin po zastosowaniu.

Zasada działania jest prosta – zawarte w formule naturalne probiotyki pozostają uśpione do momentu kontaktu z brudem. Gdy tylko go wykryją, aktywują się, wytwarzając enzymy, które rozkładają zanieczyszczenia i utrzymują czystość nawet przez trzy dni. W przeciwieństwie do konwencjonalnych środków, których skuteczność kończy się wraz z wyschnięciem powierzchni, produkt działa wtedy, gdy naprawdę jest potrzebny – także w trudno dostępnych zakamarkach.

To nie jest kolejna wersja znanego detergentu – to technologia przyszłości, całkowita zmiana paradygmatu i wprowadzenie sprzątania na nowy, wyższy poziom. Dzięki probiotykom wkraczamy w erę aktywnej czystości, w której mikroorganizmy sprzątają dla nas, nawet gdy my już nie sprzątamy – podkreśla Marta Pająkowska, Brand Manager Home & Hygiene w Unilever .

Odpowiedź na potrzeby nowoczesnych konsumentów

Z danych NIQ wynika, że aż 70%  użytkowników środków czystości deklaruje chęć rzadszego sprzątania – oczekują oni, by produkty utrzymywały efekt czystości przez dłuższy czas. Równocześnie 45% konsumentów, zwłaszcza z pokolenia Z, szuka rozwiązań z nietoksycznymi, naturalnymi składnikami. Cif Infinite Clean odpowiada na te potrzeby, łącząc siłę działania z bezpieczeństwem – zarówno dla domowników, jak i zwierząt.

Wartość rynku probiotyków wynosi obecnie 77 miliardów dolarów (70,12 miliarda euro), a rosnące zainteresowanie konsumentów produktami z naturalnymi składnikami sprawia, że światowy rynek środków czyszczących na bazie probiotyków ma wzrosnąć o 9,15% i osiągnąć wartość 8,15 miliarda dolarów do 2030 roku.

Wszechstronność, która działa dłużej

Cif Infinite Clean to wielozadaniowy spray do czyszczenia, przeznaczony do szerokiego zastosowania: od kuchennych blatów i płytek, przez szkło, elektronikę i zabawki dziecięce, aż po sofy, dywany, poduszki czy legowiska zwierząt. Dzięki aplikacji produktu w postaci mgiełki, środek równomiernie pokrywa powierzchnie, a naturalne probiotyki skutecznie eliminują brud, alergeny i nieprzyjemne zapachy, również z trudno dostępnych miejsc.

Ponadto, produkt jest dostępny w opakowaniu pozwalającym konsumentom na ponowne użycie spryskiwacza i zmniejszenie ilości odpadów plastikowych o 50% w porównaniu do zakupu nowego spray’u za każdym razem.

Polska jest jednym z 4 krajów, obok Wielkiej Brytanii, Francji i Włoch, w których debiutuje Cif Infinite Clean. Na brytyjskich i polskich półkach sklepowych spray jest już dostępny.




Źródło: 38PR
Fot: mat. prasowe





tagi: drogeria , sprzedaż , handel , konsument , rynek FMCG , kosmetyki , środki higieny , środki czystości ,