Z rynku FMCG

Oatly nawiązuje współpracę z firmą WARS S.A.

Wtorek, 07 stycznia 2025
Oatly rozszerza dostępność swoich produktów, wprowadzając napój owsiany jako bardziej przyjazną dla klimatu* opcję na pokładach polskich pociągów. Dwa różne produkty: Oatly Barista Edition oraz 20-mililitrowe porcje napoju owsianego do kawy i herbaty, będą dostępne dzięki współpracy z firmą WARS S.A.
„To ważny krok dla Oatly w Polsce, w pełni zgodny z naszą misją wspierania przejścia na dietę roślinną. Zyskaliśmy nowego, kluczowego partnera, który pomoże nam realizować nasz cel – zapewnienie roślinnych opcji tam, gdzie są potrzebne, nawet przy porannej kawie w pociągu!” – mówi Svenja Fritz, dyrektorka generalna Oatly DACH & Polska.

Współpraca z WARS to odpowiedź na rosnące zainteresowanie bardziej zrównoważonymi wyborami żywieniowymi. „Cieszymy się, że WARS zdecydował się wprowadzić napoje owsiane na swoje pokłady. To krok w stronę pilnie potrzebnej zmiany w kierunku bardziej zrównoważonego i roślinnego systemu żywieniowego! Dzięki temu podróżni będą mogli spróbować napoju owsianego, który – w porównaniu do mleka krowiego – ma znacznie mniejszy wpływ na klimat2” – dodaje Fritz.

Oatly Barista doceniony w ślepym teście smaku

Napoje owsiane zyskują na popularności nie tylko ze względów etycznych i ekologicznych, ale także zdrowotnych. Stanowią doskonałą opcję dla osób z nietolerancją laktozy, a ich wyjątkowy, łagodny smak sprawia, że są chętnie wybierane przez coraz szersze grono konsumentów.

W niedawno przeprowadzonym w Polsce badaniu smaku3 uczestnicy porównali kawę przygotowaną z Oatly Barista Edition i kawę z mlekiem krowim. Wyniki zaskoczyły: aż 50% badanych preferowało kawę z napojem owsianym Oatly, podczas gdy pozostałe 50% z mlekiem krowim. Respondenci szczególnie docenili jej kremową konsystencję i intensywny smak – kluczowe cechy, które przesądziły o ich wyborze. Wynik ten może podkreślać rosnącą atrakcyjność napojów owsianych w podnoszeniu walorów smakowych kawy.

Nowe produkty Oatly na pokładach pociągów

Napoje owsiane Oatly są już dostępne na pokładach 110 pociągów kategorii Intercity, Express Intercity i Express Intercity Premium.

Pasażerowie mają do wyboru dwa rodzaje napojów owsianych, dostosowanych do różnych potrzeb i okazji. W wagonach restauracyjnych można delektować się kawą z napojem owsianym Oatly Barista Edition. Produkt dostępny jest w praktycznym formacie 0,5 l – mniejszej wersji popularnego w Polsce 1-litrowego opakowania. Dzięki doskonałej zdolności do spieniania, Oatly Barista Edition idealnie nadaje się do kawy, nadając jej lekką, kremową konsystencję. Z kolei napoje owsiane o pojemności 20 mililitrów są dostępne w ramach sprzedaży obwoźnej, realizowanej bezpośrednio przez obsługę pociągu. To poręczne rozwiązanie, które doskonale sprawdza się jako dodatek do kawy i herbaty, umożliwiając wygodne dozowanie w małych porcjach.

Wprowadzenie napojów owsianych Oatly do przestrzeni publicznej, w tym do pociągów, to kolejny krok w kierunku zwiększenia dostępności roślinnych alternatyw w gastronomii. Dzięki tej współpracy podróżujący przez Polskę mogą cieszyć się bardziej zrównoważonymi i zdrowymi opcjami, niezależnie od preferencji żywieniowych. Oatly nie zamierza na tym poprzestać – firma planuje dalszy rozwój i rozszerzenie oferty, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na roślinne produkty.



Źródło: Oatly
Fot: mat. prasowe




*  Blonk Consultants (2024), LCA of Oatly Barista for Poland, Ireland and France, and comparison with cow’s milk. Stages include raw material to point of sale and packaging waste management for average ambient L produced in the Netherlands and sold in Poland.
2  Poore, J., & Nemecek, T. (2018). Reducing food’s environmental impacts through producers and consumers. Science, 360(6392), 987-992. (With additional calculations for the BBC’s food calculator provided by J. Poore on oatmilk, almond milk, and rice milk).
3  Metodologia: "Oatly Milk preference in coffees" to badanie smaku metodą ślepego testu, przeprowadzone przez niezależny instytut badań rynkowych GIM. Badanie polegało na podaniu 300 uczestnikom kawy przelewowej z Oatly Barista Edition i kawy przelewowej z mlekiem krowim, 08/2024.






tagi: Oatly , WARS , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,