Z rynku FMCG

Żabka rozwija kompetencje franczyzobiorców poprzez innowacyjny konkurs biznesowy

Czwartek, 28 listopada 2024
W ramach prowadzonego przez Grupę Żabka programu Akademia Przedsiębiorczości zorganizowano unikalne szkolenie menedżerskie dla najbardziej zaangażowanych franczyzobiorców. Wydarzenie odbyło się w formie konkursu biznesowego z wykorzystaniem Branżowych Symulacji Biznesowych firmy Revas, łącząc teorię zarządzania z praktyką w angażującym środowisku wirtualnym.
Żabka to jedna z najdynamiczniej rozwijających się sieci franczyzowych w Polsce, która liczy ponad 10 900 sklepów w całym kraju. Firma dba o rozwój swoich franczyzobiorców i mocno stawia na inicjatywy podnoszące ich poziom kompetencji przedsiębiorczych. Znakomitym przykładem wsparcia edukacyjnego franczyzobiorców jest Akademia Przedsiębiorczości – autorska inicjatywa Żabki prowadzona przy wsparciu partnerów takich jak Wydział Zarządzania Politechniki Warszawskiej i I'GS In Good Strategy Moniki Ferreiry. Dzięki bezpłatnym szkoleniom z zakresu HR, sprzedaży, podatków i finansów, uczestnicy zdobywają wiedzę na temat zarządzania własnym sklepem na wymagającym rynku detalicznym.

Jedną z najnowszych inicjatyw prorozwojowych było innowacyjne szkolenie menedżerskie
w formie konkursu biznesowego skierowanego do najbardziej aktywnych absolwentów Akademii Przedsiębiorczości. Podczas pięciu tygodni szkolenia online 26 uczestników wcieliło się w role menedżerów wirtualnych biur podróży. Podejmowali decyzje strategiczne w takich obszarach jak zarządzanie zespołem, inwestycje czy optymalizacja oferty, a nad efektami ich starań czuwali trenerzy firmy Revas, którzy przeprowadzali symulację.

– Wierzymy, że przedsiębiorczości można i trzeba uczyć w sposób praktyczny, bo to najlepsza droga do przygotowania na wyzwania świata biznesu. Naszym celem jest pokazanie, jak cenną rolę odgrywa analityka biznesowa w osiąganiu sukcesu – powiedział Wojciech Pitura, prezes zarządu Revas.

Szkolenie zyskało uznanie wśród uczestników, którzy podkreślali jego wartość w rozwijaniu praktycznych kompetencji menedżerskich.

– Udział w symulacji biznesowej był dla mnie bezpiecznym polem do eksperymentowania i odkrywania nowych mechanizmów zarządzania. W wirtualnym środowisku mogłam zaryzykować, zaufać intuicji i sprawdzić efekty, nie obawiając się konsekwencji w realnym biznesie. To nie tylko niezwykle wartościowe narzędzie edukacyjne, ale także okazja do refleksji nad własnymi mocnymi i słabszymi stronami. Wyciągnięte wnioski pozwolą mi lepiej zarządzać zarówno sobą, jak i moim zespołem – mówi Katarzyna Zagańczyk-Gryglas, franczyzobiorczyni sklepu Żabka z podwarszawskiego Legionowa.

Finał programu odbył się 21 listopada w Centrum Logistycznym Żabki w Nadarzynie. Najlepsi uczestnicy rywalizowali w zespołach nad symulacją „Sklep elektro”, rozwijając przy tym umiejętności strategicznego myślenia, analizy danych i komunikacji w grupie. Wydarzenie miało nie tylko walor edukacyjny, ale także integracyjny, umożliwiając wymianę doświadczeń i budowanie relacji wśród franczyzobiorców.

– Rozwój to fundament działalności każdego przedsiębiorcy. Nowe kompetencje przekładają się nie tylko na lepsze wyniki finansowe, ale także na naszą atrakcyjność w relacjach biznesowych – zarówno z pracownikami, jak i klientami czy kontrahentami. Akademia Przedsiębiorczości i jej inicjatywy oferują nam wiedzę, która z czasem procentuje i staje się trwałą przewagą konkurencyjną – dodaje Katarzyna Zagańczyk-Gryglas, franczyzobiorczyni sklepu Żabka.

Rozwój i edukacja franczyzobiorców jest integralną częścią strategii Żabki. Innowacyjne szkolenia, takie jak konkurs biznesowy z symulacjami, to doskonały przykład nowoczesnego podejścia do edukacji przedsiębiorczej, które buduje silne fundamenty dla dalszego rozwoju sieci i jej partnerów.



Źródło: Żabka Polska
Fot: mat. prasowe



tagi: Żabka , franczyza , innowacje , konkurs biznesowy , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,