Konsumenci chcą wydawać więcej
Według danych CPS GfK nastroje konsumenckie poprawiają się. Z analiz instytutu wynika, że najwięcej Polaków, bo aż 43%, obawia się o bezpieczeństwo własne i rodziny. Na drugim miejscu znalazły się obawy finansowe (40%), a na kolejnym o zdrowie swoje i bliskich (33%). Ekspert zauważył, że w poprzednim badaniu w 2023 r. strach o kondycję ekonomiczną był tym wiodącym.
Szymon Mordasiewicz dodał, że od stycznia do sierpnia br. wartość rynku wzrosła, urósł także popyt o 5,9% rdr. Dodał, że te dane wskazują, że konsumenci chcą wydawać pieniądze, dlatego to czas, aby wprowadzać innowacje.
Ekspert wymienił kilka najważniejszych elementów, którymi należy się kierować w najbliższej przyszłości:
Wystąpienie eksperckie zatytułowane "Cena, Promocja, Sklep a może Innowacja? Czego potrzebuje konsument AD2024", podczas którego Szymon Mordasiewicz z GfK Polonia przedstawił najnowsze dane dotyczące zachowań konsumentów, odbyło się podczas konferencji Innovation Day 2024.
foto: mat. redakcji
tagi: innovation day , innowacje , fmcg , retail ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...