Konsumenci chcą wydawać więcej
Według danych CPS GfK nastroje konsumenckie poprawiają się. Z analiz instytutu wynika, że najwięcej Polaków, bo aż 43%, obawia się o bezpieczeństwo własne i rodziny. Na drugim miejscu znalazły się obawy finansowe (40%), a na kolejnym o zdrowie swoje i bliskich (33%). Ekspert zauważył, że w poprzednim badaniu w 2023 r. strach o kondycję ekonomiczną był tym wiodącym.
Szymon Mordasiewicz dodał, że od stycznia do sierpnia br. wartość rynku wzrosła, urósł także popyt o 5,9% rdr. Dodał, że te dane wskazują, że konsumenci chcą wydawać pieniądze, dlatego to czas, aby wprowadzać innowacje.
Ekspert wymienił kilka najważniejszych elementów, którymi należy się kierować w najbliższej przyszłości:
Wystąpienie eksperckie zatytułowane "Cena, Promocja, Sklep a może Innowacja? Czego potrzebuje konsument AD2024", podczas którego Szymon Mordasiewicz z GfK Polonia przedstawił najnowsze dane dotyczące zachowań konsumentów, odbyło się podczas konferencji Innovation Day 2024.
foto: mat. redakcji
tagi: innovation day , innowacje , fmcg , retail ,
Żabka uruchomi nowe centrum logistyczne w Kątach...
Carrefour Polska podejmuje konkretne działania, których celem...
Sprzedaż Grupy AMBRA spadła o 0,4% w ujęciu ilościowym, a...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Najpopularniejszym instrumentem oszczędzania w tej grupie...
Firmy muszą zmienić podejście do zużycia energii...