Konsumenci chcą wydawać więcej
Według danych CPS GfK nastroje konsumenckie poprawiają się. Z analiz instytutu wynika, że najwięcej Polaków, bo aż 43%, obawia się o bezpieczeństwo własne i rodziny. Na drugim miejscu znalazły się obawy finansowe (40%), a na kolejnym o zdrowie swoje i bliskich (33%). Ekspert zauważył, że w poprzednim badaniu w 2023 r. strach o kondycję ekonomiczną był tym wiodącym.
Szymon Mordasiewicz dodał, że od stycznia do sierpnia br. wartość rynku wzrosła, urósł także popyt o 5,9% rdr. Dodał, że te dane wskazują, że konsumenci chcą wydawać pieniądze, dlatego to czas, aby wprowadzać innowacje.
Ekspert wymienił kilka najważniejszych elementów, którymi należy się kierować w najbliższej przyszłości:
Wystąpienie eksperckie zatytułowane "Cena, Promocja, Sklep a może Innowacja? Czego potrzebuje konsument AD2024", podczas którego Szymon Mordasiewicz z GfK Polonia przedstawił najnowsze dane dotyczące zachowań konsumentów, odbyło się podczas konferencji Innovation Day 2024.
foto: mat. redakcji
tagi: innovation day , innowacje , fmcg , retail ,
W kwietniu ceny w sklepach wzrosły rdr. średnio o 5,6%, czyli...
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9...
W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...