Z rynku FMCG

Lidl Polska partnerem Targów POLAGRA i Targów Smaki Regionów

Poniedziałek, 23 września 2024
Czy eksport jest naturalną ścieżką rozwoju biznesu w branży spożywczej? Dlaczego ESG i niemarnowanie żywności są tak ważne? To tylko wybrane zagadnienia, które będą podejmowane podczas poznańskich Targów POLAGRA i Targów Smaki Regionów. W programie są także rozmowy z ekspertami oraz degustacje polskich specjałów. Lidl Polska jest partnerem obu wydarzeń i jednym z kluczowych wystawców. 
Lidl Polska to największy eksporter dóbr rolno-spożywczych w Polsce oraz sieć działająca na rzecz zrównoważonego rozwoju i współpracy z lokalnymi dostawcami. Jak w praktyce wygląda kooperacja z siecią? O tym będą mogli przekonać się uczestnicy i wystawcy poznańskich Targów POLAGRA, które odbędą się w dniach 25–27 września 2024 roku.

Targi POLAGRA zrzeszają firmy, m.in. producentów żywności, dostawców maszyn i technologii do produkcji, a także stowarzyszenia i izby działające w branży spożywczej i sektorze HoReCa (hotele, restauracje, catering). Lidl Polska został partnerem głównym wydarzenia i zaprezentuje Strefę Lidla na aż 330 mkw. w Pawilonie 8a. Podczas Targów wystawcy i goście będą mogli zapoznać się z praktyczną stroną współpracy sieci z regionalnymi dostawcami oraz dowiedzieć się więcej o polityce zrównoważonego rozwoju, społecznej odpowiedzialności biznesu, a także zasadach ochrony środowiska naturalnego, jakie stosuje Lidl Polska. Działania Lidl Polska podejmowane w tym obszarze są regularnie zauważane i doceniane. Firma zdobyła dotychczas tytuł Lidera Etyki, jest wyróżniana Listkiem CSR, zajmuje miejsce na podium w Rankingu Odpowiedzialnych Firm oraz posiada certyfikat Top Employer.

– Podejmujemy współpracę z polskimi dostawcami zawsze, gdy jest to tylko możliwe. Wspieramy również ich rozwój m.in. poprzez eksport polskich produktów do innych państw w Europie. Zależy nam na długotrwałych współpracach, opartych na wzajemnym zaufaniu oraz szacunku. Dostawcy są zainteresowani partnerstwem z naszą firmą, ponieważ nie wymagamy od nich żadnych inwestycji, a dzięki naszej rozwiniętej infrastrukturze logistycznej jesteśmy w stanie wyeksportować polskie produkty do odległego zakątka Europy nawet w 3 dni. Nasze marki własne również tworzymy, dzięki polskim dostawcom. Za przykład mogę wskazać markę Pilos, której produkty powstają we współpracy z dużymi partnerami, jak i lokalnymi mleczarniami – komentuje Wojciech Grohn, Członek Zarządu Lidl Polska.

Dzień pierwszy Targów POLAGRA – eksport jako element rozwoju

Pierwszego dnia Targów POLAGRA, czyli 25 września 2024 roku, odbędzie się debata pt. „Lokalne produkty na globalnym rynku. Eksport jako naturalna ścieżka rozwoju biznesu”, w której weźmie udział Włodzimierz Wlaźlak – Prezes Lidl Polska. Wśród zaproszonych rozmówców jest również Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz przedstawiciele polskich firm z przemysłu mleczarskiego i mięsnego. Podczas dyskusji omawiane będą plany eksportowe sieci Lidl Polska, zalety wynikające ze współpracy eksportowej krajowych dostawców z tą siecią, a także kryteria, jakie trzeba spełnić, aby zostać partnerem Lidl Polska.

Lidl Polska na co dzień współpracuje z ponad 840 dostawcami z całej Polski. W efekcie na  półkach sieci znaleźć można ok. 450 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”. Co więcej, w 2023 roku ponad 300 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl, a wartość wyeksportowanych polskich produktów wyniosła ponad 6,45 mld zł. W ciągu sześciu lat (2018-2023) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 25 mld zł.

Dzień drugi Targów POLAGRA – zrównoważony rozwój i ESG

W trakcie drugiego dnia wydarzenia, 26 września 2024 roku, odbędzie się m.in. debata pt. „Zrównoważony rozwój i ESG w łańcuchu dostaw branży spożywczej” z udziałem Jana Słowika – członka Zarządu Lidl Polska, a także przedstawicieli: Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz WWF i Kancelarii KDCP. W centrum spotkania znajdzie się przede wszystkim tematyka związana ze społeczną odpowiedzialnością biznesu – certyfikowanych produktów, zmniejszania emisji C02, a także inwestowania w zrównoważony rozwój.

Natomiast w trakcie kolejnej debaty tego dnia, pt. „Niemarnowanie żywności i pułapki greenwashingu” wystąpi Ryszard Machoj – członek Zarządu Lidl Polska oraz przedstawiciele Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Grupy Mlekovita oraz Kancelarii WKB Lawyers. Uczestnicy rozmowy będą dyskutować m.in. na temat sposobów związanych z przeciwdziałaniem marnowania żywności, optymalizowania wielkości zamówień oraz współpracy firm z organizacjami pozarządowymi w zakresie przekazywania żywności potrzebującym.

Inauguracja Targów POLAGRA, zaplanowana na środę, 25 września na godz. 14:00, a powyższe debaty odbędą się na Scenie Głównej w Alei Lipowej.

Targi Smaki Regionów

W dniach 27-29 września 2024 roku odbędą się także Targi Smaki Regionów, które skupiają producentów regionalnych. Lidl Polska jest partnerem strategicznym tego wydarzenia. Ponad 300-metrowa Strefa Lidla będzie dostępna dla wszystkich odwiedzających w Pawilonie 3a, a także jako Meeting Point dla regionalnych dostawców. W Strefie Lidla będą promowane marki takie jak Regionalne Polskie Szlaki i Pikok Od Krajana.



Źródło: Prowly
Fot: mat. prasowe


tagi: Lidl Polska , Targi POLAGRA , Targi Smaki Regionów , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,