Najnowszym działaniem jest udostępnienie bezpłatnego szkolenia online „Zostań OSA - Odpowiedzialnym Sprzedawcą Alkoholu”, które uczy, jak odmawiać sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim i nietrzeźwym.
Niezależnie od aktywności ZPPP, zrzeszeni w organizacji producenci piwa podejmują własne inicjatywy propagujące odpowiedzialną konsumpcję alkoholu.
Carlsberg Polska od 2017 roku prowadzi program edukacyjny „Trzeźwo Myślę”, skupiający się na edukowaniu, czym jest i jak rozumieć odpowiedzialną konsumpcję alkoholu. W ostatnich edycjach program skupia się na przeciwdziałaniu nietrzeźwym kierowcom.
Grupa Żywiec od 2016 roku prowadzi kampanię społeczną oraz platformę on-line, pod hasłem „Trzymaj Pion”, która wspiera rodziców w zapobieganiu przedwczesnej inicjacji alkoholowej osób niepełnoletnich oraz promuje odpowiedzialną konsumpcję alkoholu.
Kompania Piwowarska, we współpracy z fundacją „Dom w Łodzi”, prowadzi kampanię edukacyjną FASOFF. Dom w Łodzi to dom dla dzieci z niepełnosprawnościami, w tym dotkniętych FAS – alkoholowym zespołem płodowym. W ramach kampanii przesłanie „Nie pij alkoholu w ciąży” jest kierowane do ciężarnych kobiet, ich mężów, partnerów oraz rodzin.
„Zostań OSA - Odpowiedzialnym Sprzedawcą Alkoholu”
W tym roku ZPPP udostępnił nową edycję bezpłatnego szkolenia online „Zostań OSA - Odpowiedzialnym Sprzedawcą Alkoholu”, które wspiera pracowników gastronomii i handlu w radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami, takimi jak próby oszustwa co do wieku kupującego, czy kłótnie przy kasie. Na stronie
www.odpowiedzialnysprzedawca.pl można w przystępny sposób zapoznać się z technikami asertywnego odmawiania sprzedaży alkoholu niepełnoletnim, czy sprawdzania wieku kupującego, jak też z niezbędnymi przepisami prawa. Poprawne przejście krótkiego testu pozwala uzyskać certyfikat Odpowiedzialnego Sprzedawcy.
„Od kilkunastu lat, wraz z szerokim gronem partnerów instytucjonalnych i biznesowych, realizujemy inicjatywy mające na celu ochronę osób niepełnoletnich przed dostępem do alkoholu. Nasz przekaz dotarł już do blisko pół miliona sprzedawców. Liczymy na to, że kolejni pracownicy placówek oferujących alkohol, zwłaszcza osoby młode stażem pracy, skorzystają z naszego szkolenia „Zostań OSA!” – podsumowuje Bartłomiej Morzycki, dyrektor generalny ZPPP Browary Polskie.
Źródło: WeComPR
Fot: mat. prasowe