Dlaczego ta kampania buraczana jest wyjątkowa?Kampania buraczana to intensywny czas w cukrowniach. Wtedy buraki cukrowe są krojone i przetwarzane na cukier. Tegoroczna kampania ruszyła w sierpniu, czyli wcześniej niż zazwyczaj, ze względu na wyjątkowy urodzaj buraków, zwłaszcza w Wielkopolsce. Przygotowując się do ich przetworzenia, producent cukru Diamant postawił na innowacyjne rozwiązania, które nie tylko zwiększą efektywność produkcji, ale także przysłużą się ochronie środowiska. Najważniejszą inwestycją są elektrociepłownie gazowe, które zostaną uruchomione w cukrowniach zlokalizowanych w Wielkopolsce. W cukrowni Glinojeck, firma zmodernizowała istniejącą już elektrociepłownię, przystosowując ją do nowych standardów emisji, a niebawem uruchomiona zostanie tam farma fotowoltaiczna o mocy 3MW.
W kierunku zrównoważonego rozwoju Jednym z głównych wyzwań dla Pfeifer & Langen Polska jest zmniejszenie zużycia energii cieplnej i elektrycznej w zakładach. Tradycyjne spalanie węgla wpływa na jakość powietrza, zasoby wodne i powierzchnię ziemi. Dlatego firma nieustannie optymalizuje procesy produkcyjne i inwestuje w nowoczesne, energooszczędne technologie. Dzięki temu możliwe jest znaczące zmniejszenie zużycia energii oraz emisji CO2 i innych zanieczyszczeń.
Droga ku większej efektywności energetycznejKampania buraczana 2024 to nie tylko czas zbiorów, ale także kluczowy moment w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju producenta cukru Diamant. Firma konsekwentnie dąży do zmniejszenia strat energii i minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko. Mniejsze zużycie energii cieplnej i elektrycznej to większa efektywność energetyczna, a co za tym idzie, mniej węgla i emisji CO2 do atmosfery.
Transformacja energetyczna w zakładach Pfeifer & Langen Polska, to krok w stronę czystszej i bardziej zrównoważonej produkcji.
Więcej o działaniach firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju można przeczytać w wydanym przez firmę raporcie:
https://www.pfeifer-langen.pl/zrownowazony-rozwoj/ Źródło: Soul & Mind
Fot: mat. prasowe