Wiadomości

Hertz wspiera PepsiCo w elektryfikacji floty samochodowej

Środa, 21 sierpnia 2024
Hertz Polska oraz PepsiCo Polska podjęły współpracę na rzecz elektryfikacji floty w polskim oddziale amerykańskiego koncernu spożywczego.
Polski przedstawiciel światowego lidera w wynajmie samochodów zorganizował testy aut elektrycznych dla pracowników najnowocześniejszego pod względem środowiskowym zakładu produkcyjnego Pepsico w UE.

Hertz Polska, który wspiera firmy stojące przed wyzwaniami wdrażania samochodów elektrycznych do swoich flot, umożliwił pracownikom PepsiCo przetestowanie we własnym środowisku firmowym aut zasilanych prądem. Test odbył się w fabryce PepsiCo w Świętem k. Środy Śląskiej – najbardziej zrównoważonym środowiskowo zakładzie PepsiCo w UE. Działa on na zasadzie gospodarki obiegu zamkniętego nie tylko w procesie produkcji, ale także w zakresie funkcjonowania całego obiektu, dlatego też do ładowania pojazdów wykorzystano zieloną energię wytworzoną na miejscu w PepsiCo, m.in. dzięki zainstalowanym panelom fotowoltaicznym.  

W związku z planami PepsiCo w kierunku rozwoju elektromobilności w firmie, współpraca z Hertz zakładała zapoznanie pracowników z wszelkimi praktycznymi aspektami posiadania i użytkowania samochodu elektrycznego, a także przybliżenie im zagadnień związanych z przemieszczaniem się pojazdami zasilanymi prądem. Testowanie obejmowało zatem sferę praktyczną, w ramach której uczestnicy przesiedli się do elektryków podczas standardowych obowiązków służbowych, jak też zostali przeszkoleni przez ekspertów Hertz z takich czynności jak podłączanie ładowarki czy otwieranie auta. Zadbano także o sferę teoretyczną, podczas której słuchacze dowiedzieli się o rozwoju infrastruktury EV w Polsce i na świecie, o rozwoju samochodów elektrycznych i ich rynku, o najnowszych rozwiązaniach w dziedzinie elektromobilności i tych, mogących pojawić się w najbliższej przyszłości, a także o benefitach miejskich dla posiadaczy elektryków.

W jazdach testowych wzięło udział 25 pracowników, m.in. menedżerowie wyższego szczebla, którzy mieli do dyspozycji 3 samochody elektryczne, w tym auto z możliwością skorzystania z aplikacji Hertz Corporate Car Sharing (CCS) do współdzielenia pojazdów służbowych. Testowane przez Pepsico elektryki w ciągu 6 tygodni pokonały łącznie 16 tysięcy kilometrów ze średnim zużyciem prądu na poziomie 16 kWh.

"Program Gotowi na elektryka z Hertz był dla naszych pracowników świetną okazją do oswojenia się z elektromobilnością. To właśnie elektryfikacja naszej floty stanowi kolejny etap wdrażania rozwiązań prośrodowiskowych w PepsiCo Polska" – powiedziała Agata Ordon, Indirects Assoc Supervisor Energy. "Są one wpisane w strategię PepsiCo Positive, która wskazuje drogę do uzyskania pozycji światowego lidera w naszej branży poprzez dalszy rozwój przedsiębiorstwa, bazujący na działaniach zbudowanych na szacunku do planety i lokalnych społeczności" – wyjaśniała Agata Ordon.

"Hertz pomaga firmom sprostać wymaganiom elektryfikacji, która zakłada, że coraz większą część flot firmowych będą stanowiły samochody elektryczne" – skomentował Jacek Sosnowski, Retail & New Business Manager w Hertz Polska. "Poprzez umożliwienie testowania elektryków zaznajamiamy przedsiębiorców i menedżerów z tą technologią w taki sposób, by mogli poznać ją w praktyce, a także określić potrzeby techniczne i organizacyjne firmy związane z elektryfikacją floty, co jest niezbędne do późniejszego płynnego przeprowadzenia całego procesu. Cieszymy się, że mogliśmy towarzyszyć PepsiCo w wejściu w świat elektromobilności" – przekonywał Jacek Sosnowski.



Źródło: Komunikacja Plus
Fot: mat. prasowe


tagi: Hertz , PepsiCo , flota samochodowa , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,