Z rynku FMCG

GLS i Lidl łączą siły

Czwartek, 08 sierpnia 2024
GLS, jedna z wiodących firm logistycznych w Europie, rozpoczyna współpracę z Lidlem. Już można odbierać paczki GLS i nadawać zwroty w ponad 900 popularnych supermarketach. Partnerstwo z Lidlem jest największą dotąd współpracą GLS z siecią detaliczną w Polsce.
Zwiększenie liczby punktów GLS to ukłon w stronę klientów, którzy zyskują wygodny dostęp do usług kurierskich w miejscu swoich codziennych zakupów. Przesyłki można nadawać i odbierać w godzinach otwarcia sklepów Lidl. Chcąc to zrobić, należy udać się do pracownika sklepu przebywającego w strefie kas samoobsługowych. System obsługuje odbiory i nadania w ramach zwrotów, czyli usługi ShopReturnService. Odesłanie jest bezpłatne zarówno w przypadku paczek krajowych, jak i zagranicznych - obejmuje 24 kraje Europy w tym m.in.: Hiszpanię, Niemcy i Włochy.

- Partnerstwo z Lidlem przede wszystkim umożliwia naszym klientom komfortowe odbieranie oraz nadawanie paczek przy okazji codziennych zakupów, więc pozwala im zaoszczędzić cenny czas. Dla GLS to kolejny krok rozwijający sieć dostaw OOH (ang. „out of home” - czyli poza domem) i uwzględniający punkty Szybkiej Paczki. Takie rozwiązanie zmniejsza również emisję CO2, co jest elementem naszej strategii zrównoważonego rozwoju – podkreśla Sebastian Mazurowski, kierownik ds. rozwoju sieci Szybka Paczka GLS.

Pilotażowy program przeprowadzony w ostatnio otwartych 16 placówkach Lidla przebiegł zgodnie z przyjętymi standardami obu firm i został pozytywnie przyjęty przez klientów. Wdrożenie projektu od strony technologicznej wspiera integrator Pointpack.

Obecnie, biorąc pod uwagę sieć Lidl, w Polsce mamy już 7 tysięcy punktów Szybkiej Paczki GLS.
Odbieranie i nadawanie paczek możliwe jest także w wielu innych sklepach i punktach usługowych, takich jak: ABC, Auchan, Carrefour, Dealz, Delikatesy Centrum, Duży Ben, Lewiatan, Martes Sport, Stokrotka, oraz w księgarniach Bonito i salonikach prasowych Kolporter. Po rozpoczęciu współpracy z Lidlem, to właśnie w tej sieci znajdować się będzie najwięcej punktów nadawania i odbierania paczek GLS.



Źródło: PR Calling
Fot: mat. prasowe


tagi: GLS , Lidl , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,