Wywiady

Hochland – z duchem czasu!

Czwartek, 11 lipca 2024 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 07/221. Lipiec 2024
Hochland Polska obchodzi w tym roku 30-lecie istnienia w naszym kraju. Firma jest wśród liderów na rynku markowych serów w Polsce. Koncentruje się na optymalizacji biznesu – zarówno po stronie operacyjnej: wydajności i kosztów zakładów produkcyjnych, jak i asortymentowej. Rozmawiamy na ten temat z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Jaka jest historia polskiego oddziału Hochland?

Firma Hochland Polska oficjalnie powstała w 1993 roku, natomiast produkcję rozpoczęto w niej dwa lata później. Data rocznicy obecności na polskim rynku liczona jest od roku pomiędzy tymi dwoma wydarzeniami i dlatego właśnie w 2024 Hochland świętuje jubileusz 30-lecia w Polsce! Firma Hochland Polska jest obecna na polskim rynku od początku lat 90-tych. Do portfela marek dostępnych w Polsce należą najpopularniejsze sery – Hochland oraz Almette, które wytwarzane są w zakładach produkcyjnych w Kaźmierzu i Węgrowie. Z okazji 30-lecia Hochland w Polsce firma przygotowała wiele różnych aktywności, w tym specjalne logo, które będzie jej towarzyszyć przez cały 2024 rok. Jubileusz będziemy świętować także na Święcie Chleba i Sera w Kaźmierzu i Węgrowie oraz na Hochland Półmaratonie.

Na jakich celach skupiacie się obecnie?

W Polsce realizujemy lokalną strategię, zbudowaną w oparciu o wytyczne Grupy Hochland. Z pewnością chcemy koncentrować się na utrzymaniu pozycji jednego z liderów na rynku serów w Polsce i realizować politykę rozwoju firmy. Dlatego zdecydowaliśmy się na istotne i kompleksowe zmiany w wizerunku marki Hochland, które poprzedziliśmy gruntownymi badaniami konsumenckimi. Podjęliśmy decyzję o istotnych zmianach w identyfikacji wizualnej marki Hochland, aby wzmocnić rolę tzw. brand distinctive assets, czyli charakterystycznych zasobów marki, a także odświeżyć jej wizerunek przy jednoczesnym zachowaniu tożsamości. Spójny design opakowań, uporządkowany i jasny przekaz kluczowych informacji, pozwoli na łatwe rozróżnianie wariantów, a także poprawi widoczność produktów i skróci czas ich odnalezienia na sklepowej półce.

Almette to flagowa marka Hochland. Czy tu przewidujecie zmiany?

Jeśli chodzi o Almette, to koncentrujemy się na kontynuacji strategii rozwoju marki, która jest niekwestionowanym liderem w segmencie serków puszystych, zarówno w odniesieniu do wolumenów, ale też jakości. Wykorzystując siłę brandu i „leadership” w kategorii serków puszystych, z dużym sukcesem weszliśmy do segmentu serków wiejskich i nadal budujemy penetrację marki w tym segmencie. Serki wiejskie są wolumenowo drugą największą kategorią rynku sera w Polsce oraz największym „białym” segmentem. Polska jest najbardziej „cottage’owym” krajem na świecie – jemy rocznie prawie 65 tysięcy ton serków wiejskich, w dodatku co roku coraz więcej. Serki wiejskie są podstawą codziennej diety Polaków – doceniamy to, że są naturalne, lekkie i zdrowe, do tego łatwo i szybko można się nimi najeść. Widzimy wiele okazji, zarówno w domu, jak i poza nim, aby sięgnąć po serek wiejski – właściwie przez cały dzień. Polacy jedzą je zarówno na śniadanie, jak i drugie śniadanie, lunch, kolację czy przekąskę między głównymi posiłkami. W tak dużej, rosnącej i lubianej kategorii nie mogło zabraknąć jednej z najbardziej znanych i lubianych marek serowych, czyli Almette.

A jakie działania podejmujecie w zakresie zrównoważonego rozwoju?

Zrównoważony rozwój stanowi integralną część wszystkich obszarów funkcjonowania Hochland Polska. Jako firma produkcyjna mamy świadomość, że nasza działalność ma bezpośredni wpływ na stan środowiska. Jesteśmy dumni, że Forum Odpowiedzialnego Biznesu ponownie wyróżniło wszystkie zgłoszone przez nas działania z obszaru zrównoważonego rozwoju. Nasze dobre praktyki rynkowe obejmują projekty realizowane razem z pracownikami oraz partnerami biznesowymi. Wspólnie dążymy do zeroemisyjności, dbamy o ekoefektywność i dzielimy się tym, co dobre. Wierzę, że proponowane przez nas rozwiązania to dowód na to, że w zakładzie produkcyjnym z powodzeniem można łączyć aspekt ekonomiczny z troską o środowisko naturalne i lepszą przyszłość kolejnych pokoleń.

Jakie są cele firmy na najbliższe lata?

Chcemy oferować wysokiej jakości, doskonałe, zrównoważone produkty i usługi oraz budować rentowny wzrost. Naszym priorytetem jest także gospodarka obiegu zamkniętego i pozytywny wpływ na środowisko, aby chronić kolejne pokolenia, dzieci i wnuki. Plany inwestycyjne firmy na ten rok to także inwestycja w ludzi. Jesteśmy pracodawcą dbającym o pracowników, ich rozwój, dającym poczucie bezpieczeństwa i stabilność pracy. Hochland obniża również koszty konwersji produktów o małej ilości do poziomu produktów o dużej ilości, stosując najnowocześniejsze technologie. Stajemy się liderem branży w digitalizacji i przechodzeniu na procesy cyfrowe, i stale doskonalimy się poprzez efektywne generowanie i wykorzystywanie danych. Funkcjonujemy w czasach, gdzie najważniejsza jest elastyczność i umiejętność dostosowywania się do zmian w otoczeniu.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska




tagi: Hochland , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,