Z rynku FMCG

Oatly nawiązuje współpracę z Żabką Cafe

Wtorek, 25 czerwca 2024
Po pierwszych sukcesach związanych z wprowadzeniem napojów owsianych na polski rynek pod koniec 2023 roku oraz dotychczas przeprowadzonych kampaniach świadomościowych, Oatly poszerza swoją ofertę. Od teraz firma oferuje swój napój owsiany w opakowaniach po 20 ml do samodzielnego porcjowania w 3. tys sklepach sieci Żabka oraz w wybranych sklepach sieci również w ekspresach do kawy.

Oatly, największa na świecie firma produkująca napoje owsiane, od wielu lat dąży do tego, aby oferować roślinne alternatywy tam, gdzie tradycyjnie używa się mleka krowiego. Po napoje roślinne coraz częściej sięgają konsumenci oraz konsumentki. Zyskują one na popularności nie tylko ze względu na kwestie etyczne i ekologiczną konieczność, ale także z przyczyn zdrowotnych, na przykład w przypadku osób z nietolerancją laktozy.

Od teraz w prawie 3 tys. sklepach Żabka w wybranych miastach Polski, takich jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Łódź, Trójmiasto, Szczecin i Białystok, oferowany jest napój Oatly w opakowaniach po 20 ml jako roślinna alternatywa dla mleka. Dodatkowo w 15 lokalizacjach Oatly Barista Edition będzie również dostępny w automatach do kawy.

Barista Edition jest ceniona za swój smak, kremowość i zdolność do pienienia, która nie ustępuje tradycyjnemu mleku. Napój owsiany Oatly do kawy i herbaty w wersji mini to dotychczas najmniejszy format napojów owsianych Oatly, idealny do użytku w gastronomii lub w podróży.

„Napój owsiany Oatly w mniejszych porcjach wzbogaca naszą ofertę i daje konsumentom oraz konsumentkom możliwość korzystania z roślinnej alternatywy w różnych sektorach gastronomii. Małe opakowania są idealnym rozwiązaniem, szczególnie tam, gdzie standardowe opakowania są niepraktyczne. Dzięki nim m. in. podróżujący mogą teraz spróbować napoju owsianego, który ma średnio mniejszy wpływ na klimat w porównaniu do mleka krowiego1. Jest to także odpowiedź na problem marnowania żywności” – mówi Svenja Fritz, dyrektorka generalna Oatly na region DACH i Polskę.

Oatly stało się liderem na rynku napojów owsianych w kilku krajach europejskich, w tym w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Holandii i Szwecji2. Natomiast napój owsiany Barista Edition jest najpopularniejszą alternatywą mleka w regionie DACH3.

Po sukcesie na wielu rynkach na całym świecie, Oatly dąży również w Polsce do tego, aby stać się jednym z czołowych dostawców roślinnych alternatyw dla mleka krowiego, oferując swoje innowacyjne produkty.






1 Poore, J., & Nemecek, T. (2018). Reducing food’s environmental impacts through producers and consumers. Science, 360(6392), 987-992. https://doi.org/10.1126/science.aaq0216
2 NielsenIQ & Circana (UK), Value share (%) within Oats 4w/e, Germany w. 22 2024, Others w. 20 2024
3 NielsenIQ, Grocery ex. HD, Num. Unit ROS; MAT w/e 22 2024
   NielsenIQ, Grocery ex. HD, Num. Unit ROS; MAT w/e 20 2024
   NielsenIQ, Coop, Wgt. Unit ROS; MAT w/e 20 2024


Źródło: Oatly



tagi: Oatly , Żabka Cafe , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,