Pandemia wymusiła gwałtowne przyspieszenie sprzedaży online, a B2B e-commerce mocno rośnie: prognoza wartości dla tego rynku na 2028 r. kształtuje się na poziomie 190 mld PLN
2. Rynek potrzebuje zintegrowanych rozwiązań obsługujących procesy biznesowe. Ponad połowa podmiotów handlowych, które łączą swoje systemy back-end odnotowuje wzrost sprzedaży
3. Opierając się na potrzebach swoich wieloletnich klientów firma stworzyła platformę, która pozwala na usprawnienie etapów zawierania transakcji, skraca czas realizacji zamówień, obniża koszty obsługi i pozwala na dostęp do danych z dowolnego urządzenia w dowolnym czasie. Chmurowe rozwiązanie obsługuje wszystkie procesy sprzedażowe od zapytania przez oferty, do zamówień i rozliczeń, uwzględniając wielokanałową charakterystykę sprzedaży B2B.
Platforma B2B, dostępna już dla kilkudziesięciu tysięcy klientów użytkujących system Symfonia Handel ERP, jest najnowocześniejszym rozwiązaniem na rynku. Użytkownicy Platformy zyskują nowy kanał sprzedaży: całodobowy i zautomatyzowany, dzięki któremu kontrahenci mają dostęp do zawsze aktualnej oferty handlowej – mówi Aneta Jarczyńska, dyrektor ds. rozwoju produktu i komercjalizacji w Symfonii.
Automatyzacja zakupów 24h i omnichannelWymagania sektora B2B i jego klientów, oczekujących wygody zakupów firmowych na poziomie prywatnych, rosną. Klienci chcą mieć możliwość zapytań, przeglądania oferty, składania zamówień i zakupów z płatnością o każdej porze, z każdego miejsca i urządzenia. Potrzebują szybkiej realizacji danej potrzeby online, ale także w punkcie stacjonarnym czy podczas spotkania z handlowcem. Rozszerzając ofertę o rozwiązanie dla sprzedaży B2B Symfonia zapewnia tym samym wsparcie na każdym etapie prowadzenia procesów w firmach usługowo-handlowych, stając się rozwiązaniem omnichannelowym: od sprzedaży mobilnej, mobilnego magazynu, po integrację ze sklepami e-commerce (rynek B2C).
Analityka sprzedaży i personalizacja obsługi
Rynek hurtowy, w obliczu spowolnienia konsumenckiego w 2023 r., braków towarowych i rosnących wymagań klientów mocno się digitalizuje. Najbardziej pożądane w handlu kompetencje, to te analityczne i cyfrowe oraz tzw. miękkie z umiejętnością adaptacji do zmian
4.
Wchodzimy na rynek B2B e-commerce z rozwiązaniem automatyzującym sprzedaż. Produkt umożliwia personalizację cenników oraz negocjacje w ślad za indywidualną analizą. W handlu kluczowa jest efektywność i ostatecznie zysk – z myślą o takich korzyściach klientów uruchomiliśmy Platformę B2B – podsumowuje Maciej Uliński, kierownik produktu Platforma B2B w Symfonii.
Bezpieczeństwo cyfrowe i integracja
Platforma B2B dla Symfonii została zbudowana przez zaufanego partnera biznesowego, CStore S.A., który jest producentem oprogramowania do automatyzacji zakupów B2B.
Więcej informacji na temat Platformy B2B znajdą Państwo na stronie:
Symfonia Platforma B2B - system sprzedaży internetowej dla firm B2B
1 Raport Deloitte B2B e-commerce, 2022 r., prognoza, wskaźnik CAGR 2023-28 r. https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/deloitte-digital/Articles/raport-b2b-e-commerce.html
2 Raport Deloitte B2B e-commerce, 2022 r., prognoza, wskaźnik CAGR 2023-28 r. https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/deloitte-digital/Articles/raport-b2b-e-commerce.html
3 Adyen Retail Report 2024 https://www.adyen.com/pl_PL/index-reports/retail?utm_source
4 Branżowy Bilans Kapitału Ludzkiego II Sektor Handlu PARP 2023 r. (s.28)
Źródło: Symfonia
Fot: symfonia.pl