Z rynku FMCG

Młodzi w trosce o środowisko – nagrodzeni przez Lidl Polska

Środa, 29 maja 2024
Za nami gala finałowa niezwykłego projektu Zwolnieni z Teorii, podczas której wyłoniono zwycięzców tegorocznej edycji. Lidl Polska, stale angażując się w działania na rzecz redukcji plastiku, po raz kolejny przyznał nagrodę wyjątkowemu zespołowi, który wykazał się innowacyjnym podejściem i efektywnymi działaniami w obszarze ekologii.
Zaangażowanie społeczne, umiejętności przywódcze, organizacja pracy, zarządzanie czasem i praca w grupie – rozwijanie kompetencji przyszłości było głównym celem projektu Zwolnieni z Teorii, którego partnerem jest Lidl Polska. 

Przez wiele tygodni ponad 7400 uczniów szkół ponadpodstawowych pracowało nad praktycznymi zadaniami, które miały realny wpływ na otoczenie. Ostatecznie ukończono ponad tysiąc pięćset przedsięwzięć w całej Polsce. Tematyka projektów była ogromnie zróżnicowana: od projektów ekologicznych i prozdrowotnych, przez aktywizację seniorów aż po pomoc zwierzętom. Uczniowie przy odpowiedniej motywacji chcą się angażować w różne projekty, a także mają nietuzinkowe pasje i zainteresowania, które chętnie rozwijają. 

W ramach projektu Zwolnieni z Teorii, w październiku 2023 r. ruszyła czwarta edycja programu Mniej Plastiku, którego inicjatorem jest Lidl Polska. Młodzież uczestnicząca w programie realizuje projekty społeczne na rzecz redukcji lub recyklingu plastiku zgodnie ze strategią REset Plastic Grupy Schwarz. Strategia ta wynika ze świadomości odpowiedzialności za środowisko. Obejmuje pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację oraz edukację. 

Tegoroczną nagrodę specjalną przyznawaną przez sieć Lidl Polska, podczas jubileuszowej, X edycji olimpiady, o wartości 10 000 PLN odebrały członkinie zespołu "Eco Mode 2.0", cztery utalentowane licealistki z Poznania. Ich zespół wykazał się innowacyjnym podejściem i efektywnymi działaniami w obszarze ekologii.

Poprzez innowacyjne podejście do edukacji społeczności lokalnej, zespół przeprowadził szereg działań, włączając w to warsztaty oraz stworzenie e-learningu dot. prawidłowej segregacji odpadów oraz zmian klimatycznych na stronie internetowej. Ich aktywność w mediach społecznościowych i organizacja konkursów pozwoliły na dotarcie z przekazem o ekologicznym postępowaniu do ponad 40 tysięcy osób.

Niezwykle cieszy nas, że po raz kolejny możemy wesprzeć działania młodych osób dotyczące ekologii. Jako Lidl Polska konsekwentnie realizujemy działania w zakresie zrównoważonego rozwoju, którego jednym z sześciu filarów jest ochrona zasobów. W ramach naszej strategii REset Plastic zobowiązaliśmy się do redukcji zużycia plastiku wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, a także promujemy gospodarkę obiegu zamkniętego i związane z nią wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu. Młode pokolenie jest świadome wyzwań współczesnego świata oraz poczuwa się do odpowiedzialności za planetę, czego dowodem są wszystkie zgłoszone projekty w ramach projektu Mniej Plastiku – opowiadała Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR  w Lidl Polska.

Jako firma Lidl Polska bierze odpowiedzialność za środowisko naturalne. Z tego powodu firma zobowiązała się do zmniejszenia zużycia plastiku. Termin realizacji przyjętych w ramach strategii REset Plastic zobowiązań to 2025 r. 

Zwolnieni z Teorii to ogólnopolska praktyczna olimpiada dla szkół ponadpodstawowych, w ramach której uczniowie i uczennice sami realizują projekty społeczne. Zdobywają przy tym praktyczne umiejętności potrzebne na rynku pracy, uczą się zarządzania, pracy zespołowej, komunikacji i rozwiązywania problemów oraz zdobywają międzynarodowe certyfikaty pomocne przy szukaniu pracy lub rekrutacji na studia, ale przede wszystkim, robią coś dobrego dla innych.



Źródło: Komunikacja Plus 
Fot: mat. prasowe




tagi: Lidl Polska , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,