Kategorie produktów

Hochland na konferencji Utrzymanie Ruchu w Przemyśle Spożywczym

Środa, 17 kwietnia 2024 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 04/218. Kwiecień 2024
Na początku marca w Krakowie odbyła się XVI edycja konferencji Utrzymanie Ruchu w Przemyśle Spożywczym. Takie spotkanie stwarza doskonałe warunki do wymiany doświadczeń, nawiązania kontaktów oraz zapoznania się z nowościami niezbędnymi do funkcjonowania działów utrzymania ruchu. W tym roku firma Hochland Polska przedstawiła referat „Wyzwania w utrzymaniu ruchu. Adaptacja do nowych technologii i rozwoju na przykładzie Hochland Polska”. Rozmawiamy na ten temat z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Skąd pomysł na udział w takim wydarzeniu? Jak Hochland Polska wpisał się w temat przewodni konferencji?

Hochland Polska obchodzi w tym roku 30-lecie istnienia na polskim rynku. Przez ten czas firma w znaczący sposób przyczyniła się do rozwoju branży mleczarskiej, wykreowała szereg nowych kategorii produktowych i rozwinęła aktywną komunikację z konsumentami, wpływając na zmianę ich nawyków żywieniowych. Na marcowej konferencji chcieliśmy podkreślić, że szybkie zmiany w stosowanych technologiach związanych z produkcją żywności zmuszają do szybkiego dostosowywania się odpowiednich osób, a nawet całych działów utrzymania ruchu, do obsługi coraz bardziej złożonych urządzeń. Hochland jest w czołówce liderów na rynku markowych serów w Polsce. Jest także jednym z liderów wdrożeń myślenia innowacyjnego, a także poszukiwania nowych produktów i technologii na rynku.

Jaka była idea powstania, a także jaka myśl przyświeca tak wieloletniej tradycji wydarzenia? Co działo się na tegorocznej konferencji?

Organizatorem konferencji Utrzymanie Ruchu w Przemyśle Spożywczym jest firma BMP, wydawca m.in. portalu kierunekspożywczy.pl. Jak co roku w wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele mleczarni, zakładów mięsnych, browarów, rozlewni wód i soków, producentów napojów i zakładów spirytusowych. Uczestnikami byli dyrektorzy ds. technicznych i inwestycyjnych, szefowie działów utrzymania ruchu, główni inżynierowie oraz kadra zarządzająco-techniczna. Konferencji tradycyjnie towarzyszyła wystawa stoisk, na których przedstawiciele firm proponowali najnowsze urządzenia, technologie i rozwiązania niezbędne do utrzymania w ruchu parku maszynowego i funkcjonowania nowoczesnego zakładu spożywczego. W programie nie zabrakło również czasu na prezentacje referatów przedstawiających konkretne rozwiązania, które realnie funkcjonują w zakładach produkcyjnych i właśnie w tej części postanowiliśmy podzielić się naszymi doświadczeniami.

Co Hochland zaprezentował podczas konferencji?

Razem z Cezarym Szymaniakiem, Menadżerem ds. Rozwoju Technicznego wystąpiliśmy z prezentacją pt. „Wyzwania w utrzymania ruchu. Adaptacja do nowych technologii i rozwoju na przykładzie Hochland Polska”. W czasie wystąpienia przedstawiliśmy m.in. projekt SnowMan, czyli nową linię produkcyjną serków wiejskich Almette, opowiedzieliśmy na czym polega innowacyjne podejście firmy do rozwiązań w zakresie utrzymania ruchu oraz podsumowaliśmy implementację MES (Manufacturing Execution System).

Jaka była reakcja uczestników? Czy poruszane zagadnienia mają realny wpływ na przyszłość branży?

Prezentacja Hochland spotkała się z dużym zainteresowaniem. Rynek jest niezwykle konkurencyjny, ale też dynamiczny. Przy dużych zmianach wyzwaniem jest wykształcenie nowych umiejętności i wpojenie właściwych sposobów postępowania na każdym stanowisku pracy związanym z produkcją. Działy utrzymania ruchu muszą aktywnie i sprawnie je wdrażać. Nie można opierać się na informacjach czy procedurach z minionych lat. Udało się nam zwrócić uwagę uczestników konferencji na fakt, że dynamiczne zmiany w stosowanych technologiach związanych z produkcją żywności zmuszają do szybkiego dostosowywania się służb utrzymania ruchu do obsługi coraz bardziej złożonych urządzeń.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska



tagi: Hochland , konferencja , Utrzymanie Ruchu w Przemyśle Spożywczym , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,