Z rynku FMCG

Carrefour rusza z drugą odsłoną akcji, w której sieć płaci za używane ubrania

Środa, 03 kwietnia 2024
Carrefour Polska uruchamia drugą odsłonę akcji, której celem jest pobudzenie drugiego obiegu na rynku odzieży. W ramach projektu realizowanego z marką Ubrania Do Oddania sieć zachęca swoich klientów do oddawania używanych ubrań zamiast wyrzucania ich do śmieci. W ramach tej edycji akcji, za każde oddane 10 sztuk odzieży, butów lub akcesoriów, klient otrzyma e-kupon o wartości 10 zł na zakupy w sklepach tej sieci. To kolejna inicjatywa Carrefour, po szklanych butelkach zwrotnych oraz plastikowych i aluminiowych opakowaniach po napojach, w której firma płaci swoim klientom za odpady, które zwykle trafiają na wysypiska śmieci.
Kultura wyrzucania używanej odzieży w ciągu ostatnich lat zdecydowanie przybrała na sile. Obecnie przemysł tzw. fast fashion jest odpowiedzialny za prawie 10 proc. globalnej emisji dwutlenku węgla, a wiele ubrań noszonych jest zaledwie od siedmiu do dziesięciu razy, zanim zostaną wyrzucone. To spadek używalności o ponad 35% w ciągu zaledwie 15 lat. [1]

Dostrzegając ten problem, Carrefour Polska, we wrześniu 2023 roku, we współpracy z marką Ubrania Do Oddania zorganizował pierwszą wspólną ogólnopolską zbiórkę używanej odzieży, której celem było wprowadzenie jej do ponownego obiegu. W dwa tygodnie trwania akcji zebrano ponad 4 tony odzieży, co przyczyniło się do zaoszczędzenia ponad 23,5 mln litrów wody i ograniczenia emisji ponad 48 ton CO2.

Druga edycja akcji potrwa dwa razy dłużej - do 30 kwietnia. W ramach akcji, klienci Carrefour mogą przynieść do wyznaczonych hipermarketów niechciane, ale nadające się do używania, ubrania, buty i akcesoria, gdzie przy Punktach Obsługi Klienta znajdą specjalnie przygotowane boxy na używaną odzież. Procedura jest prosta – wystarczy zdeponować niepotrzebne rzeczy, a jeśli będzie ich co najmniej 10 sztuk, klient otrzyma e-kupon o wartości 10 zł uprawniający do zakupów w sklepach Carrefour. Dodatkowo za każdy kilogram zebranej odzieży, marka Ubrania Do Oddania przekaże 1 zł na rzecz Fundacji “Las na zawsze”. Fundacja ta znana jest z działań na rzecz ochrony lasów oraz zakładania nowych bioróżnorodnych obszarów leśnych w całej Polsce.

Z wielką satysfakcją obserwujemy, jak inicjatywa marki Ubrania Do Oddania rozwija się w naszych sklepach. Spotkała się ona z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony klientów, którzy sami dopytują o tę akcję. Jest to dla nas dowód na to, że zrównoważony rozwój i gospodarka cyrkularna mogą iść w parze z codziennymi działaniami każdego z nas. Akcjami takimi jak ta, Carrefour podnosi świadomość oraz inspiruje do pozytywnych zmian w społeczeństwie. Jesteśmy przekonani, że każdy ma moc wpływania na przyszłość naszej planety, a przez wspólne działania możemy osiągnąć znacznie więcej — mówi Sylwester Mroczek, Menedżer Rozwoju Działu Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska.

Misją Ubrań Do Oddania jest upowszechnianie wiedzy o drugim obiegu tekstyliów, inspirowanie do budowania prośrodowiskowych nawyków i edukacja w zakresie wprowadzania cyrkularnych rozwiązań. Współpraca z markami jest ważnym elementem na drodze realizacji naszych celów, ponieważ umożliwia nam działania na szeroką skalę. Partnerstwa, które nawiązujemy są odzwierciedleniem naszych wartości, dlatego współpracujemy z firmami, które je podzielają. Z pewnością należy do nich Carrefour, a uruchomienie drugiej edycji zbiórki, świadczy o tym, jak udana i skuteczna jest nasza współpraca. Tym razem akcja została wydłużona w stosunku do pierwszej edycji.. Mamy nadzieję, że dzięki temu dotrze do jak największej liczby odbiorców, którzy nie tylko odpowiedzialnie posprzątają swoje szafy, lecz także przekażą dalej ideę drugiego obiegu ubrań – mówi Monika Maceluch, Manager ds. marketingu i komunikacji w Ubrania Do Oddania.

Kluczowym aspektem w partnerstwie Carrefour i Ubrania Do Oddania jest promowanie gospodarki cyrkularnej. Odzież zebrana w ramach inicjatywy podlega sortowaniu i jest reintegrowaniu do obiegu, co przyczynia się do redukcji odpadów i wspiera ideę zero waste. W celu zapewnienia pełnej transparentności procesu organizatorzy zachęcają do odwiedzenia strony internetowej, gdzie znajdują się szczegółowe informacje na temat dalszych losów oddanej odzieży.



[1] https://earth.org/statistics-about-fast-fashion-waste/



Źródło: Carrefour
Fot: mat. prasowe



tagi: Carrefour , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,