Nowości

Marka Duda dołącza do kategorii high protein

Wtorek, 20 lutego 2024
Pierwsze w Polsce parówki high protein mające najwyższą zawartość białka w kategorii wprowadziła marka Duda. To odpowiedź na najszybciej rosnący trend w kategorii spożywczej. Produkt jest już dostępny w sieci DINO.
Od kilku miesięcy eksperci ds. żywienia obserwują, że na rynku, na coraz większą skalę, pojawiają się produkty spożywcze, zawierające znacznie więcej białka niż dotychczas. – Na początku były to produkty nabiałowe, sery i jogurty, później także pieczywo czy makarony, dziś mamy pierwsze, innowacyjne wędliny – wyjaśnia Marietta Stefaniak, wiceprezes zarządu Zakładów Mięsnych Silesia.

– Żywność o zwiększonej zawartości białka to dziś rynkowy mega trend – ocenia wiceszefowa ZM Silesia. – Produkty drobiowe to obecnie wartościowa alternatywa dla tradycyjnych wędlin, dlatego aktualne trendy wykorzystujemy w rozwoju gamy opartej na polskim kurczaku. Produkty o wysokiej zawartości białka, tzw. high protein, to jedna z najszybciej rosnących kategorii w koszyku FMCG, dotychczas bez oferty opartej na białku zwierzęcym – dodaje.

Zdaniem dietetyków, sytuacja rynkowa wynika z docenionych przez konsumentów właściwości białka w codziennej diecie i jego potwierdzonego znaczenia dla zdrowia. – Białe mięso (kurczak, indyk) jest źródłem białka o bogatym składzie aminokwasowym i dzięki temu stanowi silną podstawę budulcową mięśni. Dostarcza organizmowi także wielu mikroskładników takich jak potas, żelazo czy niektórych kwasów omega-3 – wyjaśnia dr Agnieszka Maj z Instytut Sportu, Turystyki i Żywienia Uniwersytetu Zielonogórskiego.

Jak podkreśla wiceprezes Marietta Stefaniak, także branża obserwuje zachodzące zmiany, w których coraz więcej osób poszukuje sposobów na zdrowe odżywianie. – Dlatego w tym obszarze dążymy do dostarczania produktów, które są odpowiedzią na najwyższe zapotrzebowanie na zdrową dietę na co dzień – podkreśla. – Opracowaliśmy pierwszą w Polsce i obecnie jedyną parówkę o najwyższej zawartości białka w całej kategorii parówek, którą wzbogaciliśmy o oliwę z oliwek, a zupełnie usunęliśmy ze składu cukry niepochodzące z mięsa – informuje.

Pierwszym w linii produktem są Parówki Duda High Protein, czyli 20 gram białka na 100 gram produktu (207g vs 223g). To aż 50 gram białka w paczce. Produkt nie zawiera dodatku cukru a jedynie naturalnie występujący w mięsie cukier, którego wartość wynosi poniżej 0,5g cukru na 100g produktu. Co więcej, parówki powstały w 100% z polskiego kurczaka, z czego aż 11% z fileta.

Kto będzie idealnym konsumentem Parówek Duda High Protein? Na pewno osoby dbające o zdrowy styl życia, o formę i sylwetkę, zdrowie dzieci i całej rodziny, a także uprawiające sporty i planujące zbilansowaną dietę.

– Wierzymy, że konsument czytający etykiety i dbający o zbilansowaną dietę wybierze tę nowość, która jest pierwszą z linii wędlin high protein marki DUDA – podsumowuje wiceprezes Marietta Stefaniak.




Źródło: Świeża Bazylia PR & ESG agency
Fot: mat. prasowe




tagi: Duda , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,