Wiadomości

Coca-Cola HBC kupuje Finlandię od Brown-Forman

Środa, 21 czerwca 2023
Coca-Cola HBC AG ogłosiła zawarcie umowy z Brown-Forman Finland Oy na zakup marki Finlandia, o wartości 220 mln USD. Przejęcie ma zostać sfinalizowane w drugiej połowie 2023 r., po uzyskaniu zgód organów regulacyjnych.
Rozszerzenie portfolio to kolejny krok w kierunku realizacji strategii 24/7, zgodnie z którą firma oferuje napoje na każdą okazję i porę dnia. Coca-Cola HBC od ponad 17 lat jest dystrybutorem alkoholi premium, w tym Finlandii. Transakcja z Brown-Forman pozwoli na wzbogacenie oferty w większej liczbie krajów i wzmocni partnerstwa w strategicznych kanałach sprzedaży, takich jak HoReCa.

Zajmujemy się dystrybucją wódki Finlandia w kilku krajach, a najnowsza inwestycja pozwoli nam rozszerzyć działalność na jeszcze większą liczbę rynków. Rozbudowując portfolio dajemy konsumentom możliwość łączenia alkoholi premium z napojami bezalkoholowymi. Postrzegamy tę transakcję jako naturalną ewolucję naszej roli jako jednego z partnerów Finlandii oraz potwierdzenie siły naszej strategicznej współpracy z firmą Brown-Forman. - powiedział Zoran Bogdanovic dyrektor generalny Coca-Cola HBC

Z przyjemnością przekazujemy prawa własności Finlandii na rzecz Coca-Cola HBC, która w mojej opinii sprawdzi się doskonale jako wsparcie przyszłych etapów rozwoju naszych produktów. Jestem przekonany, że strategia biznesowa i możliwości Coca-Cola HBC w zakresie alkoholi premium, skala organizacji i doskonałość operacyjna w połą¬cze¬niu z bogatym doświadczeniem w sprzedaży i dystrybucji przyczynią się do zwiększenia dynamiki wzrostu marki. - mówi Zoran Bogdanovic dyrektor generalny Coca-Cola HBC

Finlandia – wiodąca marka wódki w Europie Środkowo-Wschodniej, została założona w 1970 roku. Jej roczny, globalny wolumen sprzedaży to 2,7 miliona 9-litrowych skrzynek, a ponad 60 proc. produkcji odbywa się na rynkach, na których funkcjonuje Coca-Cola HBC. Trunek, na podstawie długoterminowej umowy o świadczenie usług produkcyjnych, butelkuje Anora Group plc w Finlandii. W portfolio znajdują się zarówno produkty w wersji tradycyjnej, jak i w kilku wariantach smakowych.



Źródło: Coca-Cola HBC




tagi: Coca-Cola HBC , Finlandia , Brown-Forman , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,