Z rynku FMCG

Polscy konsumenci coraz chętniej sięgają po ryby i owoce morza z certyfikatem MSC

Środa, 21 czerwca 2023
Organizacja pozarządowa Marine Stewardship Council (MSC), działająca na rzecz zrównoważonego rybołówstwa, organizuje plebiscyt, w którym konsumenci poprzez głosowanie wybiorą „Najlepszy Produkt MSC 2023”. Do udziału w nim swoje produkty zgłosiło 13 firm – zarówno producenci, jak i sieci handlowe oferujące certyfikowane produkty MSC. Plebiscyt połączony jest z konkursem, w którym konsumenci mogą wygrać atrakcyjne nagrody.
MSC działa w Polsce już od 10 lat. W tym czasie wielkość produkcji przetwórstwa rybnego w naszym kraju wzrosła o ponad 38%1. Wraz z rozwojem branży rosła również świadomość dotycząca wpływu rybołówstwa na planetę i ekosystemy morskie. MSC odegrało w tym zakresie kluczową rolę. Działania tej międzynarodowej, pozarządowej organizacji obejmują certyfikację w łańcuchu dostaw, współpracę z partnerami biznesowymi oraz programy edukacyjne wpływające na decyzje zakupowe konsumentów na całym świecie.

Polscy konsumenci coraz chętniej sięgają po ryby i owoce morza z certyfikatem MSC. Ten niebieski znak pojawia się wyłącznie na produktach z dzikich ryb lub owoców morza, które pochodzą ze zrównoważonych połowów, czyli spełniających rygorystyczny Standard Zrównoważonego Rybołówstwa MSC, opierający się na najnowszej dostępniej wiedzy naukowej. Obecnie wielkość sprzedaży produktów MSC w Polsce wynosi blisko 24 tys. ton rocznie. To ponad 14 razy więcej niż 10 lat temu2. Konsumenci mogą wybierać spośród blisko 400 certyfikowanych produktów z ponad 40 różnych gatunków ryb.

Plebiscyt „Najlepszy Produkt MSC 2023” i konkurs z nagrodami

Głosowanie trwa na stronie internetowej www.msc.org/pl/plebiscyt do 31 lipca 2023 r. Każdy, kto odda swój głos, otrzyma e-book z przepisami na pyszne dania z ryb i owoców morza ze zrównoważonych połowów. Dodatkowo konsumenci będą mogli wziąć udział w konkursie. Wystarczy, że odpowiedzą na pytanie „Dlaczego sięgasz po produkty z certyfikatem MSC?”. Do wygrania są atrakcyjne nagrody – co tydzień plecaki z upcyklingu, a dla zwycięzcy, którego odpowiedź zostanie wybrana jako najlepsza – rower elektryczny marki Kross.

Wszystkie ręce na pokład!

Plebiscyt i konkurs konsumencki są częścią kampanii „Wszystkie ręce na pokład!”, którą MSC realizuje, świętując 10-lecie „wypłynięcia” na polski rynek. Organizacja MSC pragnie docenić podmioty, które w ciągu ostatniej dekady wyróżniły się największym zaangażowaniem w rozwój Programu MSC w naszym kraju. Wyróżnienia zostaną przyznane nie tylko przez konsumentów, ale także przez samą organizację. Nagrody MSC Awards 2023 dedykowane są sieciom handlowym i przetwórcom, a MSC Ocean Heros 2023 organizacjom, instytucjom i osobom wspierającym MSC. Zwycięzców poznamy podczas uroczystej gali 10-lecia MSC, która odbędzie się 7 września 2023 r. w Warszawie.



Źródło: MSC
Fot: MSC



1  Wielkość produkcji przetwórstwa rybnego w 2012 r. wynosiła 423,2 tys. ton (Rynek Ryb Nr 22/2014, IERIGŻ, str. 25), a w 2022 r. szacowana była na 584,3 tys. ton (Rynek Ryb Nr 33/2022, IERIGŻ, str. 26).
2  Porównanie wolumenu sprzedaży certyfikowanych produktów MSC w Polsce w latach 2012 (1664 ton rocznie) i w 2022 (23182 ton rocznie). Dane Marine Stewardship Council.



tagi: certyfikat MSC , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,