Wiadomości

HELIO bije rekordy

Wtorek, 18 maja 2010
Bakaliowy potentat, spółka HELIO S.A. opublikowała raport kwartalny za istotny dla swojej branży wielkanocny okres. Rekordowe wyniki finansowe trzeciego kwartału roku obrotowego 2009/2010 (styczeń-marzec 2010) świadczą o utrzymaniu wysokiej dynamiki rozwoju Spółki. W ujęciu narastającym HELIO odnotowało aż 46% wzrost zysku netto przy 12% wzroście przychodów ze sprzedaży.

HELIO S.A. zaprezentował wyniki finansowe za ważny z punktu widzenia branży Emitenta kwartał. W działalności HELIO występuje bowiem zjawisko znacznej sezonowości sprzedaży, w wyniku czego przeważająca część rocznych przychodów przypada na okres przed świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Dobre wykorzystanie zjawiska sezonowości branży świadczy zatem o dobrej kondycji przedsiębiorstwa i trafności wcześniej podjętych działań.

Zgodnie z opublikowanym raportem za trzeci kwartał roku obrotowego 2009/2010 (rok obrotowy spółki trwa od 1 lipca do 30 czerwca), HELIO od stycznia do marca 2010 roku wygenerowało zysk netto w wysokości 2 573 tys. zł, a przychody ze sprzedaży wyniosły 22 013 tys. zł. Odnosząc powyższe rezultaty do danych za analogiczny kwartał ubiegłego roku (styczeń - marzec 2009), Spółka odnotowała 43% wzrostu zysku netto, przy jednoczesnym 6% wzroście sprzedaży.

Jak donosi raport, poprawa rentowności na poziomie zysku netto była możliwa przede wszystkim dzięki zachowaniu restrykcyjnej polityki kosztowej oraz krótkiemu okresowi czasu między minionym bożonarodzeniowym pikiem sprzedażowym, a sezonem wielkanocnym, co pozwoliło uzyskać efekt synergii z wcześniej podjętych działań zarówno marketingowych, jak i organizacyjnych.

Mimo, że do końca roku obrotowego pozostał jeszcze jeden kwartał, dotychczas uzyskane wyniki pozwalają przypuszczać, że będzie to kolejny z rzędu rekordowy rok dla Spółki. "Świąteczna sprzedaż już co prawda za nami, ale nie oznacza to, że osiedliśmy na laurach. W chwili obecnej wprowadzamy na rynek nową linię bakalii sygnowanych marką HELIO GOLD. Oferta ta przygotowana została z myślą o najbardziej wymagających klientach. Wyniki naszych badań wskazały bowiem, że na rynku istnieje kilka marek bakalii pretendujących do miana klasy premium, jednak w opinii klientów żadna z nich nie wychodzi tak naprawdę z ram segmentu średniego, a wyróżnia swoje produkty jedynie wygórowaną ceną. Gwarantując widoczną dla konsumenta różnicę poprzez dobór najwyższej klasy surowca i opakowania, jako jedyni wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom coraz liczniejszej rzeszy wymagających klientów, poszukujących bakalii doskonałych, które zachwycą swoim wyglądem, smakiem, a także eleganckim i praktycznym opakowaniem. Wprowadzając linię HELIO GOLD wypełniamy zatem dotychczas niezajętą niszę bakaliowego rynku, co pozwala rokować sukces temu przedsięwzięciu, a z uwagi na przekąskowy charakter produktu, również zniwelować dysfunkcję sezonowego spowolnienia sprzedaży w okresie letnim" - mówi Prezes Zarządu - Leszek Wąsowicz.

W kontekście wysokiej dynamiki rozwoju przedsiębiorstwa, kolejne lata zanoszą się równie pomyślnie dla HELIO. Nowy asortyment oraz rosnący potencjał produkcyjny związany z budową nowego zakładu w Brochowie sprawia, że HELIO już na przestrzeni kolejnego roku obrotowego ma szansę znacząco umocnić swoją pozycję na krajowym rynku paczkowanych bakalii (wg badań GfK Polonia za okres styczeń - grudzień 2009 HELIO już teraz jest wolumenowym liderem rynku bakalii paczkowanych pod marką producenta).

"Wierzę, że przyszłość przyniesie nam kolejne rekordy. W chwili obecnej mamy bowiem ograniczone możliwości produkcyjne, jednak planowane pod koniec wakacji uruchomienie nowego kompleksu w Brochowie otworzy przed Spółką nowe możliwości rozwoju, które z pieczołowitością będziemy chcieli wykorzystać" - dodaje na zakończenie Prezes.

(Monika Dawiec)

tagi: HELIO ,