Wprowadzone zmiany objęły stworzenie nowych, jeszcze bardziej ergonomicznych interfejsów we wszystkich stanowiskach sieci sklepów - począwszy od centrali, przez backoffice, a kończąc na POS (Point Of Sale). Większa ergonomia wpływa bezpośrednio na wzrost efektywności pracy oraz znacząco przyśpiesza obsługę klienta końcowego.
Ponadto system zyskał rozwiązanie służące do zarządzania programem lojalnościowym oraz mechanizm do prognozowania zaopatrzenia sklepów.
"Przeprowadziliśmy dogłębną analizę rynku, która wykazała potrzebę integracji systemów dla sieci handlowych z programem lojalnościowym. Umożliwi to naszym klientom prowadzenie działań marketingowych na dużo większą skalę. Ponadto w związku z dużym zapotrzebowaniem na przeprowadzanie analiz sprzedaży, rozwinęliśmy mechanizmy prognozowania popytu, optymalizując przy tym proces zatowarowania sklepów" - mówi Tomasz Swolkień, odpowiedzialny za rozwój oferty Comarch ERP dla rynku detalicznego.
W nowej wersji Comarch Retail rozwinięte zostały również mechanizmy komunikacji pomiędzy poszczególnymi sklepami i centralą firmy. Efektem tych prac jest m.in. skuteczniejsze zarządzanie polityką cenową i promocyjną, a także np. możliwość bieżącego wglądu do stanów magazynowych, dostępnych we wszystkich rozproszonych punktach sprzedaży.
Ponadto Comarch w marcu 2010 roku na targach Retail Show zaprezentował szerszej publiczności najnowszy projekt sklepu przyszłości - Comarch Retail Innovation Center (CRIC). Jego głównym elementem jest multimedialny stół Microsoft Surface, który w innowacyjny sposób prezentuje ofertę sklepu. CRIC działa w oparciu o system Comarch Retail, który spaja wszystkie elementy w całość, dając tym samym gwarancję pełnej i niezawodnej obsługi klienta.
"Celem naszego sklepu przyszłości jest pokazanie kierunku rozwoju branży retail i nowego wymiaru zakupów. W CRIC wykorzystaliśmy multimedialną, dotykową ladę Microsoft Surface, która nie tylko automatycznie rozpoznaje klienta i proponuje mu produkty dopasowane do jego indywidualnych preferencji, lecz także daje możliwość skomponowania własnej oferty w zupełnie nowy sposób" - dodaje Tomasz Swolkień.
(Monika Dawiec)
tagi: Comarch ,
W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i...
„Nagroda Orła ESG to dla nas ogromne wyróżnienie” - z...
Wojna cenowa między największymi na rynku dyskontami jest...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...