Ponad 300-tysięczna społeczność niezależnego serwisu internetowego czytamyetykiety.pl, którego celem jest ułatwianie Polakom zakupowych wyborów poprzez analizowanie składów i przyglądanie się z bliska produktom na sklepowych półkach, doceniła głęboki smak śmietankowego serka Almette. O walorach nagrodzonego produktu i kategorii twarożków do smarowania rozmawiamy z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Co jest tak niezwykłego w produktach Hochland?
Kiedyś Guccio Gucci powiedział, że jakość pamięta się o wiele dłużej niż cenę. Dużo w tym prawdy. W Hochland największym atutem jest marka, która swoją pozycję zawdzięcza właśnie wyjątkowej jakości. Jednak nie powinna być ona kojarzona tylko z produktami, ale także z procesami. Mówiąc o jakości myślimy o jakości komunikacji, informacji, o jakości relacji międzyludzkich, a więc o jakości wszystkich wartości, które są filarem strategii. To nasz największy skarb i atut, o który wszyscy musimy dbać. Na przestrzeni lat widoczne są zmieniające się przepisy prawne, standardy jakościowe, wymagania klientów, ale także oczekiwania i preferencje konsumentów. Zmienił się także rynek. Aby nadążyć za tymi zmianami i sprostać rosnącej konkurencji, musimy cały czas intensywnie pracować, śledzić nowości i trendy w każdej wspominanej dziedzinie.
Czy sprzedaż wyrobów z czystą etykietą się rozwija?
Tak, i jest duża szansa, że ten trend będzie się dalej rozszerzał. Wyzwanie, przed którym stoimy, dotyczy tego, jak pogodzić wymogi nowoczesnej produkcji z oczekiwaniami konsumentów, chcącymi jeść żywność zdrową i naturalną. Klienci są dziś bardziej świadomi, a przez to coraz bardziej wymagający. Zwracają większą uwagę na skład i pochodzenie żywności oraz jej oddziaływanie na zdrowie. Produkty nabiałowe i inne, wykorzystywane w codziennej diecie, są w centrum zainteresowania. Potrzeby i oczekiwania konsumentów są dziś kluczowym czynnikiem zmieniającym oblicze producentów żywności. My znakujemy swoje produkty ze szczególną starannością, często wykraczając ponad obowiązujące normy i standardy.
Puszysty serek Almette został doceniony za „czystą etykietę”. Czym jeszcze wyróżnia się serek Almette?
Prawdziwe szczęście składa się z drobnych przyjemności i chwil, gdy możemy zrobić coś dla siebie i bliskich, zaopiekować się sobą i rozpieścić. A mistrzem rozpieszczania wszystkich zmysłów jest właśnie puszysty serek Almette. Cieszmy się jego pysznym smakiem za każdym razem, gdy uznamy, że należy się nam 100% przyjemności. Almette smakuje na śniadanie, kolację i jako składnik przeróżnych dań. Wzbogaca je swoim smakiem i dodaje im charakteru. A przy tym zawsze jest tak samo niewiarygodnie puszysty! Serek Almette to przyjemność, a naszym zmysłom dostarcza jej delikatność, lekkość i cudowna kremowa konsystencja. Tajemnica jego wyjątkowego smaku tkwi w 100% naturalnym składzie i trosce o zawsze wysoką jakość składników. Doskonałej jakości mleko to podstawa fantastycznych doznań smakowych – to dzięki niemu Almette zachwyca puszystą konsystencją i pysznym smakiem. To szlachetna prostota, doceniana przez miłośników klasyki. Teraz śmietankowy puszysty serek twarogowy Almette zwyciężył w kategorii Nabiał w Plebiscycie Czytamy Etykiety! Jesteśmy z tego powodu bardzo dumni!
Czy kategoria twarożków do smarowania się rozwija?
O konsumenta walczymy cały czas! Każdego dnia w całym kraju Polacy zjadają prawie 2 400 000 kanapek z naszymi serami, a plan zakłada, że będzie ich jeszcze więcej! Rynek serów w Polsce w 2022 roku wzrósł o niemal 17% (wartość, NielsenIQ, MAT SEP 2022 vs. MAT SEP 2021), a rynek serów kremowych twarogowych aż o 15,7%. Liderem rynku serów kremowych twarogowych od lat jest Almette – ser o wyjątkowo puszystej konsystencji. Rozszerzanie oferty o nowe warianty pozwala marce na dotarcie do różnych grup odbiorców. Gama Almette, która początkowo obejmowała klasyczne serki na bazie krowiego mleka, z czasem została rozszerzona o ulubione przez konsumentów smaki w wersji bez laktozy. Od ubiegłego roku ofertę Almette uzupełniają dwa serki na bazie 100% mleka koziego. W 2022 roku wprowadziliśmy na rynek nowe serki wiejskie Almette. Linia obejmuje trzy warianty smakowe: z delikatnym serem ricotta, z twarożkiem kremowym oraz z naturalnym skyrem. Niedługo po wejściu na rynek serki wiejskie Almette zostały uznane Złotą Innowacją FMCG 2022 roku w kategorii Smak, a my szczególnie dumni jesteśmy z szybko rosnącej dystrybucji i udziałów rynkowych nowej linii. W lutym tego roku w sklepach pojawiła się nowość w kategorii serków puszystych – MINI Almette śmietankowy bez laktozy. To odpowiedź marki na rosnące oczekiwania konsumentów z obniżoną tolerancją laktozy oraz konsumentów, którzy w ogóle nie mogą spożywać standardowych produktów mlecznych. Umiejętne analizowanie opinii detalistów pozwala jednocześnie definiować preferencje zakupowe Polaków i trendy rynkowe w branży FMCG.
Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek