Wiadomości

Konsumenci przyzwyczaili się do wysokiej inflacji

Środa, 19 kwietnia 2023
Kwietniowe badanie optymizmu konsumenckiego „Radar konsumencki” ARC Rynek i Opinia pokazuje, że nastroje konsumenckie się ustabilizowały, zarówno w obszarze optymizmu, planowanych zakupów, oceny jakości życia czy gospodarki jak i w obszarze zatrudnienia.
W ramach badania Radar konsumencki ARC Rynek i Opinia co miesiąc pokazuje kilka wskaźników dotyczących nastrojów konsumenckich. Wskaźniki te to różnica między odsetkiem odpowiedzi negatywnych a odsetkiem odpowiedzi pozytywnych w danym temacie.

Większość wskaźników ma taki sam poziom jak w marcu, nieznacznie spadł poziom optymizmu konsumenckiego (o 2 punkty), ocena jakości życia (o 3 punkty) oraz dotyczący utraty pracy (o 3 punkty).

Stabilizacja wyników wynika z tego, że społeczeństwo przyzwyczaiło się do wysokiej inflacji i nawet jeżeli ceny niektórych produktów czy usług minimalnie spadły to jest to niezauważane, zwłaszcza w kontekście utrzymujących się wysokich cen żywności. W obszarze zatrudnienia – ciągle na rynku pracy widoczne jest zapotrzebowanie na pracowników, zwolnienia następują w ograniczonym zakresie, dlatego nastroje konsumenckie tutaj też się nie zmieniają. Kolejne miesiące pokażą, czy ta stabilizacja jest trendem czy też nastąpią tutaj jakieś zmiany – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

1z.JPG

2z.JPG

3z.JPG


4z.JPG

5z.JPG

6z.JPG

7z.JPG



Źródło: ARC Rynek i Opinia
Fot: AdobeStock


tagi: Radar konsumencki , ARC Rynek i Opinia , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,