Kategorie produktów

Pielęgnacja jamy ustnej

Niedziela, 21 października 2007 HURT & DETAL Nr 10 (20) / 2007
Polski rynek oferuje wiele produktów do pielęgnacji jamy ustnej. Które produkty oprócz past do zębów można wybrać, aby jeszcze skuteczniej dbać o prawidłową higienę jamy ustnej? Które z nich cieszą się największym zainteresowaniem konsumentów?

Do właściwej pielęgnacji jamy ustnej szczoteczka i pasta do zębów nie wystarczą. Zwykłą szczotką, nawet najlepszą, nie jesteśmy w stanie właściwie oczyścić powierzchni stycznych zębów. Dlatego zalecane jest stosowanie dodatkowych akcesoriów, takich jak nici dentystyczne, wykałaczki, specjalne szczoteczki do przestrzeni międzyzębowych, czy płyny do płukania jamy ustnej.
Zdaniem Anny Adamczyk z firmy Rada, dystrybutora past do zębów i płynów elmex®, większość Polaków do higieny jamy ustnej używa wyłącznie pasty do zębów i standardowej szczoteczki. Pozostałe wymienione produkty są wciąż mało popularne. Jednak - wraz ze wzrostem zarobków i poziomu edukacji naszego społeczeństwa - obserwujemy znaczący wzrost tych segmentów rynkowych.
Po takie „dodatkowe” produkty do higieny jamy ustnej warto sięgnąć, gdyż mają one właściwości odświeżające, dezynfekujące, przeciwpróchnicowe, łatwo się aplikują i docierają tam, gdzie nie dociera szczoteczka do zębów, nawet w najbardziej wąskie szczeliny międzyzębowe.
Warto wspomnieć, że według danych AC Nielsen rynek płynów do płukania ust odnotował na przestrzeni ostatniego roku ponad 13% wzrost pod względem wartości oraz ponad 20% wzrost pod względem ilości sprzedanych sztuk (dane dla nowoczesnych kanałów sprzedaży, MAT maj-czerwiec 2007).
„Nasze marki płynów do płukania jamy ustnej: elmex - lider pod względem udziałów wartościowych, i meridol - najnowszy produkt, który już zdobył 6. pozycję na rynku, rozwijają się w jeszcze szybszym tempie niż rynek. Dlatego jesteśmy pełni optymizmu w kwestii rozwoju tego segmentu, i - jak można wnioskować z danych - nasz optymizm nie jest bezzasadny” – zaznacza Anna Adamczyk.
Ciekawą ofertę prezentuje Pierre Fabre Medicament Polska Sp. z o.o. Znaleźć w niej można nie tylko płyn do płukania jamy ustnej Elgydium, 200 ml oraz płyn do płukania jamy ustnej Elgydium z fluorem, 200 ml, ale także płyn do płukania jamy ustnej dla dzieci od 6. roku życia. Tym ostatnim produktem jest płyn Elgydium Junior, 500 ml o smaku malinowo – truskawkowy. Jest to płukanka, która chroni zęby przed próchnicą, zalecana dla dzieci noszących aparaty ortodontyczne. Natomiast płyn do płukania jamy ustnej pod nazwą Eludril, 200 ml lub 500 ml, jest wskazany do stosowania m.in. przy zapaleniach dziąseł, chorobach przyzębia, infekcjach jamy ustnej i gardła, przed i po zabiegach chirurgicznych.„Jest to płyn, który zawiera 0,10% stężenie dwuglukonianu chlorheksydyny, nie przebarwia szkliwa” – mówi Iwona Maruszak, Asystentka Działu Oral Care Pierre Fabre Medicament Polska Sp. z o.o..


Pasta nie tylko do zębów

Coraz więcej nowoczesnych produktów do pielęgnacji jamy ustnej spowodowało, że klient idąc do sklepu od pasty także oczekuje dodatkowych użyteczności.
„Dobra pasta, aby zapewnić kompleksową ochronę powinna ułatwiać usuwanie nazębnej płytki bakteryjnej, hamować odkładanie się płytki po zabiegach higienicznych, zapobiegać próchnicy przez dostarczanie fluoru do szkliwa, skutecznie zwalczać przykry zapach z ust (tzw. halitosis) oraz charakteryzować się przyjemnym smakiem i zapachem” – mówi Anita Stec, starszy specjalista ds. komunikacji Unilever Polska. Niektóre zęby wymagają wyjątkowej troski i odmiennych składników. Wtedy warto sięgnąć po pastę, która odpowiada na konkretne potrzeby.
W ofercie Unilevera znajdziemy pasty pod marką Signal, które walczą z próchnicą (Signal Cavity Protection, Signal Hebral Fresh, Signal Daily White, Signal White System), zapewniają kompleksową ochronę (Signal Integral: Gold, Green Fresh, White), intensywnie wybielają (Signal Daily White, Signal White System) czy są stworzone specjalnie dla dzieci (Signal Mini). Nowością jest Signal X-Fresh, która zawiera w sobie płyn do płukania zębów.
Jak podkreśla Prezes firmy Lester S.A. Leszek Stańczak (posiadający wyłączną dystrybucję firmy Fresh Up, będącej liderem wśród zagranicznych producentów specjalizujących się w produkcji środków do higieny jamy ustnej ) dla firm tych szokującym jest fakt, że tylko 80% Polaków myje codziennie zęby. Mimo to rynek rozwija się dynamicznie i zachodni producenci dostrzegają w nim jeszcze duży potencjał. W odpowiedzi na to, firma Fresh Up wprowadza w Polsce całą gamę nowych produktów. Zastosowała jako pierwsza między innymi w swoich produktach, którymi jest cała seria past do mycia zębów - białą miętę, która po umyciu pozostawia w ustach przyjemną świeżość przez co najmniej 15 minut a nie jak w pozostałych pastach miętę niebieską, która utrzymuje smak mięty jedynie max do 3 minut.
„Firma Fresh Up jako jedna z niewielu stosuje również w swojej paście włoski fluoryzowany jednofosforan, który jest najlepszym na świecie bardzo rzadkim komponentem. Tylko niewielu producentów może sobie pozwolić na jego użycie ze względu na wysokie koszty. Jednakże firmie tej udało się pogodzić wysoką jakość swoich produktów z przystępną ceną dla konsumenta. Pasty dostępne są w pojemnościach 25 ml (idealne podczas podróży) 50 ml ( doskonałe dla dzieci, studentów i młodzieży) , oraz 125 ml- opakowanie ekonomiczne. Wiele firm niechętnie produkuje ze względu na wysokie koszty, opakowania mniejsze niż 125 ml. Warto zatem dodać , że firma Fresh Up jako jedyna na polskim rynku oferuje pasty o pojemności 25 ml. Produkty Fresh Up pozycjonowane są w segmencie past takich jak Colgate, Blend-a-Med., Aquafresh zaś cena ich jest zdecydowanie niższa. Ponadto dodatkowo producent oferuje poręczną szczoteczkę do mycia zębów z gumowymi cylindrami polerującymi płytkę nazębną i pomagającymi skuteczniej czyścić zęby oraz wyjątkowo mocną i cienką nić dentystyczną. Hitem firmy jest ekonomiczny zestaw Family Pack dla całej rodziny, który za wyjątkowo korzystną cenę zaspokaja potrzeby wszystkich domowników ” – mówi Leszek Stańczak, który odpowiada za sprzedaż tych produktów na terenie kraju.
Producenci wciąż rozszerzają swój asortyment. Także Pollena-Ewa w swojej ofercie, oprócz 4 past do zębów Adent: Super, Sensitive, Przeciw Paradontozie oraz Dla Dzieci 2 do 6 lat proponuje Płyn do płukania jamy ustnej Adent - zapewniający skuteczną ochronę przeciw próchnicy i długotrwałe odświeżenie jamy ustnej.
Jak podkreśla Wanda Urbańska, Kierownik Marketingu Produktowego Pollena-Ewa, o ciągle dużych, nie w pełni wykorzystanych możliwościach rozwoju rynku produktów do pielęgnacji jamy ustnej świadczy też fakt, że Polacy konsumują ok. trzykrotnie mniej past do zębów niż przeciętny mieszkaniec UE. Wraz z rosnąca świadomością zdrowia w polskim społeczeństwie i kojarzeniem zadbanego wyglądu z wyższym statusem społecznym rynek ten będzie rósł.


tagi: pielęgnacja jamy ustnej,elmex,rada.pasty do zębów,płyny do płukania ust ,