Wartość rynku kosmetyków wynosi obecnie 8,8 mld i rośnie przede wszystkim dzięki inflacji. Ilościowo kupujemy nieco mniej niż przed rokiem. Takie dane płyną z najnowszych analiz Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.
W 2022 roku konsumenci kupili blisko 180 tys. ton kosmetyków. W zdecydowanej większości do koszyków nabywców trafiały produkty do higieny osobistej (ponad 155 tys. ton), m.in.: mydła, żele pod prysznic, kosmetyki do włosów, produkty do golenia oraz dezodoranty. Blisko 20 tys. ton sprzedanych artykułów służyło zaś do pielęgnacji skóry twarzy, a ponad 1 tys. ton – do makijażu.
Produkty oznaczone jako bio, eko czy organic w ostatnim roku w ujęciu ilościowym wzrosły zaledwie o 2%. Stanowi to załamanie kilkuletniego wzrostowego trendu kategorii.
Z danych Panelu GfK wynika, że w 2022 roku aż 43% kosmetyków zakupiono na promocjach, a co trzeci miał na sobie logo marki własnej. Podobną sytuację eksperci dostrzegają w przypadku chemii gospodarczej.
Zarówno w przypadku kosmetyków, jak i chemii gospodarczej penetracja zakupów największy wskaźnik osiągnęła w dyskontach – w obu przypadkach blisko 90%. W dalszej kolejności nabywcy kupowali kosmetyki w drogeriach (77%), a chemię w supermarketach (55%). Kanałem, który cieszył się najmniejszą popularnością były sklepy internetowe.
Reformy podatkowe są jednymi z najczęściej wprowadzanych w...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.