Rynek prezerwatyw szacuje się na ok. 150 mln zł rocznie. Najbardziej rozwijającymi się segmentami rynku są prezerwatywy z tzw. wyższej półki cenowej oraz prezerwatywy zapewniające dodatkową stymulację w czasie kontaktów seksualnych. - informuje Michal Drozd, junior brand manager Durex, SSL Healthcare Polska sp. z o. o.
Polski rynek zdominowany jest przez trzech głównych graczy. Durex jest zdecydowanym nr 1 na tym rynku z ponad 38% udziałem w sprzedaży wartościowej (MEMRB, dane za okres: styczeń–luty 2007).
„Na popularności najbardziej zyskały prezerwatywy kolorowe, smakowe i prążkowane, drastycznie straciły – pudrowane.” – mówi Iwona Garlicka z firmy Perfekt Trading Group, producenta prezerwatyw Perfekt Condoms. Najbardziej rozwijającymi się segmentami rynku są prezerwatywy z tzw. wyższej półki cenowej oraz prezerwatywy zapewniające dodatkową stymulację w czasie kontaktów seksualnych. Może to świadczyć o tym, iż konsumenci cenią sobie nie tylko poczucie bezpieczeństwa i pewność, ale też starają się urozmaicić życie intymne, poszukują nowych doznań i stają się coraz bardziej otwarci na potrzeby partnera.
„Z naszych obserwacji wynika, że następuje sukcesywne przesunięcie preferencji konsumentów z sektora tanich prezerwatyw do klasy premium. Przewidujemy też dalsze wzmacnianie się sektora premium. W obu sektorach liczą się znane marki z ugruntowaną pozycją. Sprzedaż markowych wyrobów jest korzystna dla obu stron, czyli dla konsumentów i firm handlowych” – zaznacza Lucjan Exner reprezentujący markę Unimil.
Jak podkreśla natomiast Remigiusz Lament Account manager Reflex – Viva – Alt, bardzo często są wybierane prezerwatywy o kolorze związanym z zapachem prezerwatywy, np. o zapachu bananowym w kolorze żółtym, czy o zapachu wisienki w kolorze czerwonym. ”Rewelacyjnym pomysłem było wprowadzenie na rynek prezerwatywy w kolorze czarnym o powiększonym rozmiarze (Black XXL). Zbieramy o niej same pochlebne opinie” – zapewnia Remigiusz Lament. Dodaje, że firma ma w planach wprowadzenie nowych produktów.
Jeśli chodzi o wielkość opakowań – nadal dominującym w Polsce formatem są opakowania po 3 sztuki, ale podobnie jak w innych kategoriach produktów FMCG, rośnie też sprzedaż produktów w opakowaniach większych, np. takich po 12 sztuk. Dominującym kanałem sprzedaży są apteki, a najbardziej dynamicznie rozwijającym się kanałem są obecnie supermarkety.
Pojawiają się też nowe produkty związane z życiem intymnym. Jako światowy lider w kategorii Durex nie poprzestaje jedynie na sprzedaży prezerwatyw. Badania konsumenckie prowadzone w Polsce i wielu innych krajach na świecie, obejmują nie tylko aspekty związane z użytkowaniem produktów ale przede wszystkim skupiają się na zachowaniach seksualnych i zmianach zachodzących w intymnej sferze życia. Lepsza znajomość potrzeb konsumentów odzwierciedlona jest w ofercie rynkowej marki Durex, w której poza prezerwatywami można obecnie znaleźć również produkty urozmaicające życie seksualne – serię Durex Play. W skład tej serii wchodzi m.in. kolekcja lubrykantów oraz nowość wprowadzona w 2006 roku – nakładka wibracyjna Durex Play Vibrations Ring - mówi Michal Drozd z SSL Healthcare Polska sp. z o. o.
Prezerwatywa wyprodukowana z lateksu naturalnego pozostaje od ponad 100 lat najskuteczniejszym środkiem zapobiegającym przenoszeniu zakażeń drogą kontaktów seksualnych. Prawidłowo użytkowana jest skutecznym środkiem antykoncepcyjnym.
A w dobie zagrożenia AIDS jest, w opinii Światowej Organizacji Zdrowia, najlepszym sposobem powstrzymania i zapobiegania AIDS.
Jak informuje Iwona Garlicka z firmy Pertekt Trading Group, obserwuje się napływ towarów importowanych z Chin i Tajlandii, które mają złą jakość i niską atrakcyjność opakowania.
Warunkiem skuteczności prezerwatywy jest jej wysoka jakość, 100% kontrola oraz produkcja nadzorowana według najwyższych standardów światowych.
Tym warunkom w pełni odpowiadają prezerwatywy marki „Perfekt” – podkreśla Iwona Garlicka. „Prezerwatywy marki Perfekt oferowane są w 5 rodzajach; super cienkie, aromatyzowane, prążkowane, z wypustkami oraz ekstra mocne. Produkowane są w nowoczesnej zbudowanej w 2003 roku fabryce, według najnowszej technologii i pod nadzorem certyfikowanego systemu jakości. Certyfikację przeprowadziła norweska firma DNV. Produkcja jest zgodna ISO 9001: 2000, ISO 13 485:2003, ISO 4074 : 2002 oraz Dyrektywą UE 93/42. Produkowane są na najlepszych światowych surowcach i ciągach produkcyjnych według profesjonalnych standardów produkcyjnych. Gwarantują klientom wysoki stopień zabezpieczenia oraz komfort użytkowania” – zapewnia przedstawicielka Perfekt Trading Group.
Mamy coraz większą świadomość seksualną społeczeństwa i trzeba koniecznie zapewnić odpowiednią gamę rodzajów. Prezerwatywa musi być atrakcyjnym produktem, nie tylko koniecznym. Możliwości są oczywiście ograniczone, ale zawsze udaje się wymyślić coś nowego
tagi: rynek prezerwatyw,prezerwatywy ,
Fundacja Polska Bezgotówkowa sprawdziła, jak zmieniają się...
Perspektywa wzrostu cen w znacznym stopniu determinuje plany...
Według badania Grupy Offerista, w zeszłym roku najwięcej...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...