Komentarz Branżowy

Mieszko Musiał, Prezes Zarządu, Carlsberg Polska podsumowuje 2022 rok

Czwartek, 19 stycznia 2023
„2022 był kolejnym rokiem poważnych wyzwań. Branża notuje dalsze spadki wolumenu sprzedaży piwa i wartościowy wzrost, będący wynikiem wyższych cen. Ma to związek z bezprecedensową inflacją, wyższych kosztów pracy, surowców, energii a także podatków, bo po raz kolejny akcyza wzrosła o 10%. W 2022 r. branża odnotowała poważne braki w dostępności niektórych surowców i usług, wiele z nich było bezpośrednio związane z wojną za naszymi granicami. Z kolei słabnące nastroje konsumentów wpłynęły na ich preferencje, kierując je ku produktom tańszym, co będzie kontynuowane w 2023 r.” – wskazuje Mieszko Musiał, Prezes Zarządu, Carlsberg Polska.
„Wyzwania branży dotyczyły też naszej firmy. Staraliśmy się w tej dramatycznej sytuacji, poza standardową działalnością biznesową, pomóc naszym kolegom i koleżankom z Ukrainy, organizując dla nich schronienie w Polsce, jak również budując obóz przetrwania w naszym Lwowskim browarze. Jeśli chodzi o rynek piwa, dzięki wysiłkowi całej organizacji zaproponowaliśmy konsumentom wiele ciekawych innowacji, dalej rozwinęliśmy ofertę piw 0,0%, która obejmuje już 15 produktów. Wprowadziliśmy nowe marki premium, w obszarze lagera – Brooklyn, a także smakowy i unikalny Blanc 1664, obie bardzo pozytywnie przyjęte przez konsumentów. W 2023 roku obecne wyzwania nie znikną, a najpewniej pogłębią się. To będzie też trudny rok dla Carlsberg Polska. Sytuacja na rynku wymusza na nas odcięcie wszystkich pozycji kosztowych, które nie są absolutnie konieczne do podstawowej działalności. Naszym priorytetem będzie jak zawsze nietuzinkowa oferta nowości, bez kompromisów jeśli chodzi o jakość oraz dbanie o nasz zespół – jego dobrostan. Musimy razem przetrwać ten trudny czas”.

Mieszko Musiał
Prezes Zarządu
Carlsberg Polska


tagi: Mieszko Musiał , Carlsberg Polska , podsumowanie roku , przemysł spożywczy , sprzedaż , handel , rynek FMCG , rynek spożywczy ,