Komentarz Branżowy

Jakub Nowak, Prezes Zarządu JNT Group podsumował 2022 rok

Czwartek, 12 stycznia 2023
„Po pandemii rok 2022 przyniósł gospodarce, a więc i branży winiarskiej, kolejne wyzwania w postaci konfliktu w Ukrainie oraz skokowej inflacji. Wojna przełożyła się na problemy z dostępnością butelek, wzrost cen surowców opartych na pszenicy i kukurydzy oraz wzrost cen energii” – wskazuje Jakub Nowak, Prezes Zarządu JNT Group.
„Jeśli chodzi o inflację, to koszty materiałów i surowców w JNT Group w ciągu roku wzrosły o 75%. Równocześnie wzrosła presja ze strony konsumentów, którzy ograniczają wydatki. Wyraźnie zahamował obserwowany w ostatnich latach na rynku wina trend premiumizacji – Polacy wybierają nieco tańsze produkty, ale jednocześnie dobrej jakości. Ten rok będzie równie trudny dla branży, a zwłaszcza dla mniejszych firm, ze względu na prognozowaną recesję i utrzymującą się inflację. JNT Group, mimo recesji, kończy rok z dobrymi wynikami. Stawiamy na rozwój portfolio produktowego i w minionym roku wprowadziliśmy na rynek m.in. Galicyjską i nowe warianty Grzańca Galicyjskiego. Rozwijamy także rosnącą kategorię win aromatyzowanych, m.in. o nową linię Monte Santi Frizzante. W 2023 roku planujemy m.in. dalszy rozwój kluczowej marki Monte Santi oraz intensywne działania marketingowe”.

Jakub Nowak
Prezes Zarządu
JNT Group



tagi: JNT Group , rynek wina , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,