Wiadomości

Ceny produktów bez laktozy są wyższe niż średnia cena w całej kategorii

Wtorek, 29 listopada 2022
W okresie od stycznia do września 2022 w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, wartość sprzedaży wszystkich produktów mlecznych w sklepach małoformatowych do 300m2 zanotowała spory wzrost – ponad 12,1% (w supermarketach wzrost o ponad 9%) – podaje CMR.
Wzrost ten jest również widoczny w przypadku produktów mlecznych bez laktozy – aż o ponad 33%.

W przypadku produktów bez laktozy wzrósł wolumen sprzedaży, wyraźny jest również wzrost cen.

W ostatnich miesiącach widoczny jest wzrost udziału produktów bez laktozy w wartości sprzedaży wszystkich produktów mlecznych oraz wzrost ich dystrybucji w sklepach małego formatu. We wrześniu 2022 r. produkty bez laktozy można było kupić średnio w 8 na 10 sklepów sprzedających produkty mleczne. Klienci mogli wybierać ze średnio 6 różnych wariantów (w supermarketach zaś aż 16 różnych wariantów).

W sprzedaży największe znaczenie ma mleko, które odpowiada za prawie 50% wartości produktów mlecznych bez laktozy w sklepach małoformatowych do 300m2. Od początku 2022 roku obserwujemy znaczne wzrosty cen, zarówno patrząc na wszystkie produkty mleczne, jak i biorąc pod uwagę wyłącznie produkty bez laktozy.

Ceny produktów bez laktozy są wyższe niż średnia cena w całej kategorii.

Na paragonach z produktami mlecznymi bez laktozy częściej niż średnio na paragonach ze wszystkimi produktami mlecznymi, pojawiają się produkty z kategorii uznawanych za dobre dla zdrowia, takie jak płatki zbożowe czy miody, oraz czekolada gorzka, która również nie zawiera laktozy.

W okresie od stycznia do wrzesień 2022 r. liderem sprzedaży produktów mlecznych bez laktozy w sklepach małoformatowych był Hochland zaś w supermarketach SM Mlekovita (pomimo znacznego spadku udziałów w wartość sprzedaży który zanotowała względem okresu YTD wrzesień 2021 na rzecz producenta Wart-Milk).

Magdalena Wilgatek, Business Development Manager CMR



tagi: CMR , produkty bez laktozy , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,