To wyjątkowe w skali całego kraju wydarzenie składało się z pięciu niezwykle ciekawych paneli dyskusyjnych oraz wykładów, wystąpień i prezentacji opartych o najnowsze dane rynkowe. Liczne instytuty badawcze zebrały też zaprezentowały najświeższe dane dotyczące zarówno innowacji, jak i zmian w zachowanich i trendach konsumenckich, a także wpływie kryzysu na handel stacjonarny i e-commerce.
Kompleksowo i inspirującoInnowacje w otoczeniu zrównoważonego rozwoju były jedną z inspiracji dla toczonych podczas konferencji dyskusji. Wszystkie podzielone zostały na pięć wyjątkowych paneli, które kompleksowo przedstawiły najgorętsze zagadnienia dotyczące nowatorskich produktów i rozwiązań, które pojawiają się na polskiej scenie handlowej.
„Innowacyjna marka i jej pozycjonowanie pod względem zrównoważonego rozwoju, czyli co jest ważne dla konsumenta?” – pod takim tytułem odbyła się pierwsza z dyskusji. Eksperci pod okiem moderatora – Wojciecha Szeląga – wskazali na rozgrywającą się na naszych oczach rewolucję w podejściu do ochrony środowiska. Podkreślili wagę transparentności oraz uczciwości producentów w podejściu do produkcji i komunikacji z konsumentem.
Drugi z paneli, to: „Zrównoważona organizacja. Jak zbudować model biznesowy ukierunkowany na zrównoważony rozwój i innowacyjność?”. Dobór ekspertów z różnych segmentów – bankowości, retailu i rynku FMCG – pozwolił na przedstawienie różnych płaszczyzn poruszanych wątków. Goście wskazali przykłady na to jak właściwe partnerstwo może stworzyć relację win-win oraz jak należy rozumieć hasło: „Be innovated or die”.
Trzeci blok tematyczny należał do sektora opakowań: „Zrównoważone opakowania, czyli jakie? Innowacyjne technologie i rozwiązania dotyczące opakowań do żywności i napojów…”. Eksperci postawili intrygujące tezy na temat „zielonej transformacji” w obrębie wspomnianego segmentu. Uczestnicy konferencji dowiedzieli się także czy istnieje opakowanie idealne.
Kolejna z dyskusji odbyła się pod hasłem „Zrównoważone kanały dystrybucji i łańcuchy dostaw”. Eksperci pochylili się nad problemami współczesnej logistyki i postawili inspirujące tezy dotyczące kierunku rozwoju m.in. kanału e-commerce. Poruszony został również wątek dbałości o środowisko w nowoczesnym łańcuchu dostaw.
Ostatni z paneli nosił tytuł „Zrównoważony handel i marketing. Oczekiwania i współpraca producent-handel-konsument”. W trakcie dyskusji eksperci wskazali najistotniejsze elementy konieczne do właściwego wdrożenia innowacji. Podkreślili czynniki mające wpływ na powodzenie relacji między wytwórcą a klientem końcowym.
Zmieniający się rynek w liczbachPodczas konferencji zebrani goście mogli zapoznać się z najnowszymi danymi dotyczącymi sektora spożywczego, sprzedaży, a także trendów konsumenckich. Czołowe instytuty badawcze – jak m.in. NielsenIQ, Ipsos, CMR czy SW Research – przeanalizowały zmiany jakie w przestrzeni handlowej dokonały się w ostatnich latach za sprawą takich czynników jak pandemia, kryzys gospodarczy, konflikt wojenny na wschodzie Europy czy zielona transformacja. Część analiz została przeprowadzona specjalnie dla uczestników Innovation Day i w dniu wydarzenia została premierowo przedstawiona.
Nowatorskie spojrzenie na poziom innowacyjności przedstawione zostało w licznych wykładach, m.in. firmy Modern Expo, SIG, Microsoft czy Banku BNP Paribas.
Zaproszeni goście przeanalizowali temat kompleksowo z perspektywy sieci detalicznych, sektora spożywczego czy konsumenta. Poruszony został wątek eko-innowacji czy też perspektywicznych trendów rynkowych.
Tegoroczne Innovation Day odbyło się w zielonych barwach w duchu zrównoważonego rozwoju. Pełna relacja wideo z konferencji dostępna jest na naszym kanale
SpożywczaTV (YouTube).
Kolejna edycja Innovation Day odbędzie się w październiku 2023 roku.
Już teraz serdecznie zapraszamy!