Święta to wyjątkowy czas, nie tylko ze względu na ich rodzinny charakter, ale też ze względu na wzmożone zakupy i poszukiwanie precyzyjnie dopasowanych usług. O ofercie MediaMarkt opowiada Andrzej Jackiewicz, Prezes Zarządu MediaMarktSaturn Polska.
Święta zawsze są wyjątkowym okresem handlowym w roku. Czy na ten czas przygotowaliście specjalną ofertę?
Ostatni kwartał roku jest w handlu kluczowy. Od niego w dużej mierze zależy powodzenie całego roku finansowego. Właściwe planowanie i przygotowanie oferty, ale i procesów, decyduje o sukcesie sprzedażowym. Staramy się na co dzień zapewnić naszym klientom najlepszą na rynku, kompletną ofertę produktów i usług. Okres przedświąteczny stawia jednak inne wymagania i szanse, na które jesteśmy gotowi. Użytkownicy nowych technologii jak zawsze mogą na nas liczyć – będzie wiele ciekawych ofert i akcji promocyjnych. Warto dołączyć do Klubu MediaMarkt, żeby być na bieżąco i korzystać z dodatkowych benefitów.
Okres okołoświąteczny cechuje się wzmożonymi zakupami. Czy macie specjalną procedurę na niwelowanie przestojów z dostępnością produktów czy szybką wysyłkę dużej ilości zamówień?
Jeżeli chodzi o ofertę MediaMarkt nie mogliśmy dotąd mówić o jakichś szczególnych sytuacjach, związanych z brakiem określonych produktów, chyba że chodzi o absolutne hity, które po prostu bardzo szybko znikają z półek. Odpowiedni i przede wszystkim dopasowany do oczekiwań klientów asortyment to bardzo ważny element sukcesu, o który dbamy we współpracy z naszymi dostawcami, odpowiednio planując zamówienia.
Z jakich dodatkowych usług klienci korzystają w sezonie bożonarodzeniowym?
Postęp technologiczny stawia przed klientami, zarówno indywidulanymi jak i biznesowymi, wyzwania związane z instalacją, obsługą i efektywnym użytkowaniem nowoczesnych urządzeń elektronicznych. Dlatego w MediaMarkt oferujemy kompletne rozwiązania – produkt, ale również dopasowane usługi. Dzięki temu użytkownicy mogą od razu, bezpiecznie i w pełni korzystać z możliwości nowoczesnej elektroniki.
W okresie przedświątecznym jest to szczególnie ważne, zwłaszcza jeżeli chcemy sprawić bliskim radość. Dlatego poza usługą sprawnej dostawy czy podłączenia i montażu sprzętu w domu klienta, rośnie w tym okresie zapotrzebowanie szczególnie na takie usługi jak pierwsze uruchomienie, konfiguracja komputera czy smartfona, przegrywanie danych, instalacja programów antywirusowych i zabezpieczenie ekranu urządzenia mobilnego folią ochronną. Coraz więcej klientów jest zainteresowanych wykupieniem dodatkowej gwarancji urządzenia i ofertą kredytową.
Online czy stacjonarnie – jak wygląda rozwój tych kanałów?
Chcemy skutecznie docierać z bogatą ofertą produktów i usług do szerokiej grupy użytkowników nowych technologii, dlatego cały czas inwestujemy we wszystkich obszarach poszerzając nasze kompetencje cyfrowe, usprawniając procesy logistyczne, modyfikując ofertę produktową czy rozbudowując zakres usług. Chcemy być wszędzie tam, gdzie jest klient. Jako dystrybutor wielokanałowy mamy wiele dróg dotarcia do konsumentów i skutecznie je wykorzystujemy. W ostatnich miesiącach obserwujemy powrót sporej grupy klientów do sklepów stacjonarnych, co nas bardzo cieszy, zwłaszcza, że oba kanały wykazują pozytywną dynamikę.
Na co zatem należy zwrócić uwagę, by zadowolić klienta?
Przede wszystkim należy słuchać głosu klienta, który zostawia nam swoją opinię czy zgłasza konkretne uwagi. Dzięki temu możemy reagować i doskonalić procesy. Dla polskiego konsumenta od lat cena jest kluczowym, ale nie jedynym kryterium dokonywania wyborów zakupowych. Głównym wyzwaniem jest zatem odejście od myślenia o handlu jako o oferowaniu jedynie towarów. Konieczne jest kompleksowe i indywidualne podejście do potrzeb klienta – dostarczenie produktu z kompletnym rozwiązaniem w możliwie najkrótszym czasie. Oczywiście moglibyśmy tu wymienić jeszcze wiele elementów, ale myślę, że wszystko możemy spiąć jedną klamrą „jakości” na każdym polu działania. Nie można przy tym zapominać o zrównoważonym podejściu do biznesu. Ten aspekt zyskuje na znaczeniu i coraz więcej klientów przy wyborze marki kieruje się tym, czy działa ona odpowiedzialnie i etycznie.
Co będzie priorytetem dla MediaMarkt w najbliższym roku?
Będziemy się nadal rozwijać we wszystkich obszarach, we wszystkich kanałach i wzmacniać zaufanie klientów poprzez budowanie jak najlepszych doświadczeń zakupowych. Wiemy, że idziemy w dobrym kierunku i że nasi klienci doceniają nasze wysiłki. Potwierdzeniem tego są m.in. przyznane przez konsumentów naszej marce liczne wyróżnienia, w tym cenna nagroda „Złota Innowacja Retail 2022” za kompleksową ofertę usług MediaMarkt.
Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska