Wiadomości

Marka Velvet świętuje 25. urodziny!

Poniedziałek, 26 września 2022
Marka Velvet to niezmiennie najpopularniejsza marka wyrobów papierowych od początku wprowadzenia jej na rynek polski w 1997 roku. Właśnie obchodzi swoje 25. urodziny.
Marka Velvet została wprowadzona na rynek polski w 1997 roku, w setną rocznicę istnienia kluczewskiej papierni, kiedy to właścicielem firmy był amerykański koncern International Paper. Velvet była pierwszą marką w branży papierowych wyrobów higienicznych. Jej oferta obejmowała kolorowe rolki papieru toaletowego oraz białe chusteczki higieniczne w paczuszkach. Co ważne, były to pierwsze produkty celulozowe – miękkie w dotyku, wyróżniające się na tle innych papierów toaletowych dostępnych w tamtych czasach - szarych i makulaturowych.

W kolejnych latach portfolio poszerzono o ręczniki kuchenne, a marka Velvet stała się pionierem wprowadzającym coraz to nowsze produkty higieniczne na rynek polski przez kolejne lata. Tak było w przypadku wprowadzania tzw. 200-listkowych rolek papieru toaletowego czy papieru toaletowego zapachowego (rumiankowego).

Najnowszą propozycją jest papier toaletowy nawilżany.

W przypadku chusteczek higienicznych, obok klasycznych kieszonkowych pakowanych w miękką folię, w ofercie Velvet są również chusteczki pakowane w kartoniki (tzw. uniwersalne lub kosmetyczne). Klient ma do wyboru chusteczki bezzapachowe i z olejkami eterycznymi (eukaliptus i mentol) czy z balsamem. Dziś marka ma do zaoferowania 3 rodzaje chusteczek higienicznych w paczuszkach różnego formatu, jak i kilka rodzajów chusteczek uniwersalnych w kartonikach (podłużnych, sześcianach tzw. cube oraz format samochodowy, idealnie pasujący do kieszeni na drzwiach auta). Na początku 2015 roku rodzina produktów Velvet została poszerzona o płatki i patyczki
kosmetyczne.

W trosce o planetę

Wraz z ogłoszeniem Eko-Agendy 2025 wprowadzono ważne modyfikacje w produktach Velvet, tak by zmniejszyć ilość plastiku oraz zredukować ślad węglowy związany z produkcją i transportem produktów. Zmieniono wymiary pudełek chusteczek, by ich większa liczba zmieściła się w kartonie zbiorczym, wyeliminowano wkładkę foliową w kartonikach, aby opakowania były łatwe do segregacji odpadów oraz do recyklingu. Zamieniono plastikowe patyczki na papierowe, biodegradowalne. Wprowadzono nowy, unikalny format papieru toaletowego tzw. ecoROLL – rolki o podwójnej długości ze ściśle nawiniętą wstęgą bibułki, dzięki czemu zamiast dużego 8-rolkowego opakowania jest mniejsze, 4-rolkowe, ale z taką samą ilością papieru toaletowego wewnątrz.

EcoROLL-ki niosą ze sobą wiele ekologicznych korzyści - oszczędność miejsca w transporcie, a co za tym idzie mniejszy ślad węglowy wynikający z logistyki oraz niższą emisję zanieczyszczeń do atmosfery, generowanie mniejszej ilości odpadów w domu konsumenta, redukcję zużycia plastiku wykorzystywanego do produkcji opakowania. Warto też zauważyć, że produkty marki Velvet wyprodukowane są z certyfikowanego surowca celulozowego, w trosce o zrównoważone gospodarowanie zasobami leśnymi.

Wyrazy uznania ze strony konsumentów i detalistów

Marka Velvet od lat jest laureatem wielu konkursów, takich jak: Złoty Paragon – Nagroda Kupców Polskich, Złote Innowacje FMCG & Retail, Superbrands, Najlepszy Produkt - Wybór Konsumentów, Konsumencki Lider Jakości, Przebój FMCG, Hit Handlu, Hit Mamo to ja, Superprodukt Mam Dziecko, Super Produkt Świata Kobiety, Ulubiona Marka Polaków, Dobra Marka, Eko Marka.

Velvet to lider wśród markowych produktów higieny papierowej. Znajomość marki tzw. „top of mind” to 70 proc.*, a znajomość wspomagana to aż 93 proc.** - dzięki sloganowi, który na trwałe wpisał się w polski świat reklamy i który ogromna większość konsumentów zna i z pamięci nuci: „Velvet. Miękki jak aksamit”.

W skrócie:
  • 1997 – rok powstania marki Velvet i wprowadzenia jej na rynek polski, kluczewska papiernia należała wówczas do International Paper,
  • Marka Velvet oferuje około 40 produktów w 5 kategoriach produktowych: suchy papier toaletowy (3 i 4-warstowe, bezzapachowe i z rumiankiem), papier nawilżany, chusteczki higieniczne w paczuszkach (bezzapachowe i z olejkami eterycznymi oraz z balsamem) oraz chusteczki w pudełkach, ręczniki papierowe, oraz płatki i patyczki kosmetyczne.
  • Biały miś polarny – obecna ikona marki, wprowadzona na opakowania w 2013 roku, kiedy to marka Velvet stała się sercem firmy Velvet CARE (powstałej również w 2013 roku),
  • Miękki jak aksamit – hasło promocyjne marki, które jej towarzyszy od początku istnienia,
  • www.velvet.pl – serwis internetowy poświęcony marce i produktom marki Velvet Marka Velvet w mediach społecznościowych:
  • Kanał Świat Velvet na Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCAcqwhkruPFVap0g-FNiSgw
  • Świat Velvet – profil marki na Facebooku: https://www.facebook.com/swiatvelvet


(*/**Zymetria; badanie trackingowe maj 2022; N=800)





tagi: Velvet , drogeria , rynek FMCG , 25. urodziny , sprzedaż , handel , konsument , przemysł spożywczy ,