Nieskategoryzowane

Carlsberg Polska dla Ziemi

Środa, 24 marca 2010
Carlsberg Polska, jako jedna z osiemnastu firm Grupy Carlsberg Breweries, 27 marca br. o godzinie 20.30 po raz drugi weźmie udział w globalnej inicjatywie „Godzina dla Ziemi", zainicjowanej przez międzynarodową organizację ekologiczną WWF. O wyznaczonej godzinie Carlsberg Polska wyłączy oświetlenie głównych budynków firmy w Warszawie, Brzesku (Browar Okocim), Sierpcu (Browar Kasztelan) i Szczecinie (Browar Bosman). Również pracownicy Carlsberg Polska są na ten czas zachęcani do wygaszenia świateł w swoich domach.

Wsparcie dla akcji „Godzina dla Ziemi" WWF zadeklarowało łącznie 18 firm Grupy Carlsberg, tj. oprócz Carlsberg Polska, także: Baltika Breweries (Rosja), Carlsberg Breweries, Carlsberg Bulgaria, Carlsberg Croatia, Carlsberg Danmark, Carlsberg UK (Wlk Brytania), Carlsberg Italy, Carlsberg Greater China, Carlsberg Serbia, Carlsberg Malaysia, Carlsberg Sverige, Gorkha Brewery (Nepal), Carlsberg Uzbekistan, Aldaris (Łotwa), Hu Brewery (Vietnam), Sinebrychoff, Feldschlösschen.

Udział w akcji to naturalny wyraz filozofii Grupy Carlsberg, dla której rozwój biznesu w sposób odpowiedzialny, z uwzględnieniem społecznych i ekologicznych aspektów, jest wpisany w strategię działania.

"Jesteśmy firmą, która honoruje zasady odpowiedzialności społecznej, czego wyrazem jest m.in. rozwijana od wielu lat polityka ekologiczna Carlsberg Breweries. Carlsberg Polska od lat prowadzi kompleksowe działania w zakresie ochrony środowiska. Produkcja piwa w naszych browarach odbywa się przy zastosowaniu najlepszych dostępnych technologii i rozwiązań w zakresie ograniczania zużycia wody i energii. Nasza firma aktywnie działa również na rzecz optymalizacji i odzysku odpadów produkcyjnych oraz edukacji ekologicznej wśród pracowników biur i browarów poprzez program Zielone Biuro" - mówi Adam Pawełas, Menedżer ds. Środowiska w Carlsberg Polska.

"Udział Grupy Carlsberg w akcji Godzina dla Ziemi WWF i indywidualne zaangażowanie w nią także pracowników firmy to nasz apel o podjęcie wspólnych działań zapobiegających zmianom klimatu, które mogą mieć znaczący wpływ na zmniejszenie efektu cieplarnianego na naszej planecie. Wykorzystując potencjał globalnej korporacji, w tym roku po raz drugi przyłączamy się do promowania zasad postępowania z szacunkiem wobec środowiska naturalnego, na poziomie globalnym i lokalnie, zgodnie z naszą wartością, iż Razem jesteśmy silniejsi" - mówi Jagoda Jastrzębska, Koordynator ds. Społecznej Odpowiedzialności w Carlsberg Polska.

"W ramach rozwijania naszego wewnętrznego programu edukacyjnego Zielone Biuro, w tym roku z okazji "Godziny dla Ziem" WWF i przekazujemy naszym pracownikom świetlówki energooszczędne, zachęcając w ten sposób do odpowiedzialnego, proekologicznego zachowania w codziennym życiu, świecąc dobrym przykładem w swoich domach" - dodaje Jagoda Jastrzębska.

"To bardzo budujące, iż akcja Godzina dla Ziemi WWF każdego roku cieszy się coraz większą popularnością zarówno w browarach Grupy Carlsberg, jak i na całym świecie. Ta ogólnoświatowa inicjatywa to nowatorski sposób kształtowania społecznej świadomości zmian klimatycznych. To także doskonała okazja, by wspólnie zademonstrować swoje zaangażowanie i poparcie dla działań zapobiegających zmianom klimatycznym" - mówi Janda Campos, odpowiedzialna za politykę CSR w Grupie Carlsberg Breweries.

O Godzinie dla Ziemi WWF

"Godzina dla Ziemi" WWF organizowana jest na świecie już po raz trzeci. Podczas akcji miliony ludzi na całym globie na jedną godzinę gaszą światło. To symboliczny apel o powstrzymanie groźnych dla naszej cywilizacji zmian klimatu. Głównym celem jest demonstracja jedności, determinacji i wiary w to, że świat potrafi zjednoczyć się, by sprostać największemu wyzwaniu naszych czasów.

Inicjatywa ta cieszy się rosnącą popularnością. Wsparcie dla kampanii deklarują zarówno firmy, instytucje, poszczególne miasta, osoby indywidualne i publiczne. W ubiegłym roku miliony ludzi wzięło udział w "Godzinie dla Ziemi" WWF. Ponad 4 000 miast w 88 krajach oficjalnie zgasiło wówczas światło, by dać wyraz swojego poparcia.

Ponownie i w tym roku wiele stolic i najsłynniejszych miast z całego świata pogrąży się w ciemnościach, Warszawa, Londyn, Pekin, Rzym, Moskwa, Los Angeles czy Rio de Janeiro. Zgasną m.in. oświetlenia tak sławnych miejsc, jak Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, pomnik Chrystusa Zbawiciela w Rio, Opera w Sydney, Stadion Millenium w Cardiff, Góra Stołowa w Kapsztadzie.

W tym roku w Polsce już 60 znanych osób - artyści, piosenkarze, aktorzy, dziennikarze i podróżnicy - dołączyli do ogólnoświatowego ruchu społecznego w symbolicznym apelu o działanie na rzecz Ziemi. Pełna lista tych znanych i lubianych, którzy wspólnie z nami zgaszą światło znajduje się na stronie www.wwf.pl/godzinadlaziemi. Wśród nich są m.in. Wojciech Mann, Dorota Wellman, Grażyna Wolszczak, Sebastiana Karpiel-Bułecka, Piotr Najsztub, Hubert Urbański, Urszula Dudziak, Grażyna Torbicka, Agata Młynarska, Katarzyna Cichopek, Marcin Prokop, Paweł Małaszyński, Kayah i wiele innych.

W Carlsberg Polska - ekologia idzie w parze z działalnością biznesową

Wsparcie „Godziny dla Ziemi" WWF to nie pierwsza inicjatywa Carlsberga, promująca ekologię. Carlsberg Polska, działając zgodnie z przyjętą strategią odpowiedzialności społecznej i tym samym - poszanowania środowiska naturalnego, ustanowiła wewnętrzną politykę środowiskową, w ramach której zobowiązuje się do stałej dbałości o środowisko, m.in. w następujących obszarach:

zmniejszanie zużycia wody i energii,zmniejszanie emisji zanieczyszczeń do powietrza i do ścieków,wykorzystanie gospodarcze produktów ubocznych i odpadów oraz zmniejszanie ilości odpadów unieszkodliwianych.

Firma zobowiązuje do przestrzegania prawnych standardów ochrony środowiska również swoich dostawców oraz zachęca pracowników biur i browarów do ciągłej minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko, m.in. poprzez program Zielone Biuro.

Carlsberg Polska - ekologia na medal

Potwierdzeniem działań proekologicznych Carlsberg Polska jest odebranie w roku 2009 trzech nagród, przyznanych przez uznane organizacje ekologiczne. Partnerstwo dla Środowiska przyznało certyfikat za wewnętrzny program Zielone Biuro, promujący wśród pracowników proekologiczne postawy. Ponadto, firma została wyróżniona przez Polską Izbę Ekologii Ekolaurem za oczyszczalnię ścieków w Brzesku, a także znalazła się w gronie laureatów prestiżowego Panteonu Polskiej Ekologii w kategorii „Przedsiębiorstwo" za całokształt działań środowiskowych.

(Maja Święcka)

tagi: Carlsberg ,