Z rynku FMCG

Mazurska Manufaktura stworzy "Muzeum Browarów Nie.Zapomnianych"

Poniedziałek, 24 stycznia 2022
Mazurska Manufaktura S.A. ze Szczytna, specjalizująca się w produkcji mocnych alkoholi kraftowych oraz piwa, zapowiedziała projekt „Muzeum Browarów Nie.Zapomnianych”. Wystawa będzie poświęcona historycznym browarom, których produkcje i prawa do marek sukcesywnie odzyskuje spółka. Otwarcie muzeum zapowiedziano na czerwiec bieżącego roku.
W ramach pierwszego etapu, wystawa muzeum zostanie zorganizowana na powierzchni około 350 m2 w budynku browaru w Szczytnie.

- Bardzo zależy mi na nowoczesnym podejściu i przedstawieniu historii, nie tylko w formie zbioru starych kapsli, butelek czy etykiet. Chciałbym, aby każda z 11 historycznych marek piw, których jesteśmy właścicielem otrzymała własną aranżację oraz ścieżkę dydaktyczną. Liczę, że przyciągnie to do Szczytna nie tylko dla miłośników gadżetów piwa, ale również kultury regionalnej oraz lokalnych legend. Stając się istotną na mapie turystycznej atrakcją regionalną – mówi Jakub Gromek, prezes zarządu Mazurskiej Manufaktury.

W tym momencie rozpoczęła się procedura wyłaniania koordynatora projektu, który przygotuje koncepcję wystawy. Osoby lub firmy, które chciałyby podjąć się realizacji projektu powinny zgłaszać się na kontakt mailowy do Mazurskiej Manufaktury SA. Proces wyboru realizatora projektu spółka planuje zamknąć do końca lutego br.

Strategia konsolidacji historycznych marek piwa

Zgodnie z długofalową strategią biznesową, poza rozwojem portfolio wysokoprocentowych trunków oraz segmentu piw kraftowych, Spółka reaktywuje znane, regionalne marki piwa, który głównie w wyniku działalności dużych korporacji, podupadły na przełomie wieków. Tylko w 2021 roku Spółka przejęła prawa do 11 historycznych marek piwa, z różnych regionów Polski. Pierwszym, wskrzeszonym piwem, wprowadzonym na rynek w lutym ub. r. był Jurand – kultowa marka produkowana przez Browary Warmińsko-Mazurskie. Następnie przywrócono na rynek Kujaw markę Bractwo, a także reaktywowano Browary Bydgoskie. W październiku spółka poinformowała o przejęciu kolejnej historycznej marki piwa z Małopolski – Krak. Z kolei w listopadzie weszła na regionalny rynek wrocławski przejmując 100 proc. udziałów spółki Browar Profesja, jednocześnie zapowiadając wskrzeszenie lokalnego piwa Odra.

Poza wspomnianymi, do Mazurskiej Manufaktury należą jeszcze marki: Kmicic z Częstochowy, Kaper Królewski z Gdańska, Wigry z Suwałk, Stern-Brau ze Słupska, Haberbusch i Schiele z Warszawy, Jubilat ze Zduńskiej Woli oraz Lubusz z Zielonej Góry.

Debiut na NewConnect w I kwartale

13 stycznia Mazurska Manufaktura S.A. złożyła Dokument Informacyjny do GPW w związku z wprowadzeniem akcji do obrotu na NewConnect. Spółka do końca kwartału br. planuje zadebiutować na mniejszym parkiecie.



tagi: Mazurska Manufaktura , Muzeum Browarów Nie.Zapomnianych , piwo , alkohole , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument ,