Wiadomości

Rekordowe wyniki HELIO

Wtorek, 02 marca 2010
Działająca na rynku bakalii spółka HELIO S.A. opublikowała raport półroczny za kluczowy dla swojej branży okres. Wyniki finansowe za minione półrocze okazały się być rekordowe na tle ponad siedemnastoletniej historii spółki. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku HELIO odnotowało 47-procentowy wzrost zysku netto, przy 15-procentowym wzroście przychodów ze sprzedaży. Zbliżające się Święta Wielkiej Nocy są zapowiedzią kolejnego udanego kwartału, co pomyślnie zwiastuje dla wyniku spółki za cały rok obrotowy 2009/2010.

Spółka HELIO S.A., lider w sprzedaży mas makowych i jeden z czołowych dystrybutorów bakalii w Polsce opublikował raport za kluczowy dla swojej branży okres. W działalności HELIO występuje bowiem zjawisko znacznej sezonowości sprzedaży, gdzie najwyższa sprzedaż bakalii przypada przed Świętami Bożego Narodzenia i Wielkanocy. Bez wątpienia znakomite wyniki finansowe jakie HELIO prezentuje za swój strategiczny okres w roku, świadczą o właściwym kierunku rozwoju przedsiębiorstwa.

Jak donosi raport za pierwsze półrocze roku obrotowego 2009/2010 (rok obrotowy spółki trwa od 1 lipca do 30 czerwca), HELIO od lipca do grudnia 2009 wygenerowało zysk netto w wysokości 6.260 tys. zł, a przychody ze sprzedaży wyniosły 50.168 tys. zł. Odnosząc powyższe rezultaty do danych za analogiczne półrocze ubiegłego roku (lipiec - grudzień 2008), spółka odnotowała
47-procentowy wzrost zysku netto, przy jednoczesnym 15-procentowy wzroście sprzedaży.

„Poprawa uzyskiwanej rentowności sprzedaży była możliwa dzięki utrzymaniu restrykcyjnej polityki kosztowej, przy jednoczesnym czerpaniu korzyści z efektu skali produkcji" - mówi Prezes Zarządu HELIO S.A., Leszek Wąsowicz. - „Nie bez znaczenia pozostaje również coraz to mocniejsza pozycja naszej Spółki na krajowym rynku bakalii, uzyskiwana m.in. dzięki wzmożonej aktywności marketingowej. Dotychczasowe doświadczenia w promocji produktów HELIO pozwoliły nam w sposób bardzo trafny dobrać kanały i czas komunikacji reklamowej, co odzwierciedliło się wysokimi parametrami przeprowadzonej kampanii, w tym w szczególności wysoką oglądalnością i czytelnictwem. Rynek dostrzegł nasze zaangażowanie w marketingowe wsparcie sprzedaży, co zaowocowało zwiększonym wolumenem obrotu i poprawą wizerunku marki HELIO."

W okresie przedświątecznym spółka promowała swoje produkty w największych ogólnopolskich stacjach telewizyjnych przy programach o największej oglądalności wśród kobiet powyżej 25 roku życia, a także w poczytnych magazynach kobieco-poradniczych oraz branżowych, internetowych portalach tematycznych, monitorach umieszczonych w hipermarketach, oraz videobordzie w ścisłym centrum Warszawy. Według przeprowadzonych badań telemetrycznych reklamę masy makowej HELIO widziało w telewizji 86% kobiet „25+", przy czym średnio każda z nich widziała ją aż 8 razy. Badania czytelnictwa również okazały się być pozytywne, bowiem wskazują na ponad 24 milionową rzeszę osób, które zetknęły się z publikacją na temat produktów HELIO wyłącznie w prasie poradniczo-kobiecej (tj. licząc bez Internetu, prasy branżowej, oraz gazetek reklamowych sieci handlowych).

W opinii Zarządu Spółki przyszły kwartał również rokuje pomyślnie. Już w najbliższych miesiącach HELIO będzie bowiem generować przychody wynikające z przedświątecznej sprzedaży Wielkanocy.

„Dotychczasowe doświadczenia wskazują, że w okresie wielkanocnym generujemy obroty rzędu połowy bożonarodzeniowych przychodów ze sprzedaży. Jeżeli tendencja ta się utrzyma, będzie to kolejny rekordowy rok dla Spółki, co niewątpliwe ucieszy naszych akcjonariuszy" - dodaje Prezes Wąsowicz.

(Maja Święcka)

tagi: Helio ,