Wiadomości

Trzecia edycja „Lidl Fair Pay” rozstrzygnięta

Wtorek, 02 listopada 2021
Badanie przeprowadzone przez firmę doradczą Korn Ferry objęło ponad 16 000 pracowników przedsiębiorstw, które wzięły udział w tegorocznej edycji konkursu „Lidl Fair Pay”. W analizowanych firmach kobiety stanowią 51 proc. ogółu pracowników, 42 proc. kadry kierowniczej oraz niemal 30 proc. zespołów zarządzających. Na podstawie badania nagrodę główną zdobyła firma Perrigo Poland, natomiast laureatami zostali Animex Foods Oddział w Suwałkach oraz Polipak.
27 października 2021 r., podczas uroczystej gali European Circular Retail Congress, Lidl Polska wraz z międzynarodową firmą doradczą Korn Ferry już po raz trzeci przyznali nagrodę „Lidl Fair Pay”. Do tegorocznej edycji plebiscytu zgłosiły się polskie firmy z sektora FMCG, farmaceutycznego, ubezpieczeń oraz IT, których polityka wynagrodzeniowa jest najbardziej wyrównana. Celem tej wyjątkowej nagrody jest wyróżnienie, zachęcanie i motywowanie firm do stosowania jednakowej polityki płacowej, dzielenia się swoimi inicjatywami oraz wspierania rozwoju rynku.

„Jako społecznie odpowiedzialna firma wspieramy ideę fair pay, dlatego w 2019 r. stworzyliśmy konkurs „Lidl Fair Pay”. Nagroda docenia przedsiębiorstwa wyznaczające wysokie standardy na polskim rynku w zakresie równości płacowej” – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR. „Zespół Lidl Polska liczy obecnie ponad 24 000 pracowników. Natomiast 70% kierowników średniego szczebla oraz m.in. menedżerów sklepów stanowią kobiety, dlatego idea fair pay jest nam szczególnie bliska. Właśnie poznaliśmy oficjalne wyniki III edycji konkursu „Lidl Fair Pay”. Bardzo się cieszymy, że inne firmy włączają się w działania równościowe, które, jak pokazują badania, realizują w swoich przedsiębiorstwach z sukcesem. W ten sposób mogą zachęcać inne podmioty na rynku do zmian” – dodaje Aleksandra Robaszkiewicz

W Lidl Polska wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe wynagrodzenia, niezależnie od płci, wieku i innych subiektywnych przesłanek. Decydują wyłącznie kompetencje. Swoim pracownikom Lidl oferuje atrakcyjne warunki zatrudnienia. Oprócz wysokich wynagrodzeń zapewnia m.in. stabilne zatrudnienie, dzięki umowie o pracę na minimum 12 miesięcy, prywatną opiekę medyczną, ubezpieczenie grupowe, kartę Multisport, szkolenia oraz wyprawkę „dla maluszka” i pierwszoklasisty, a także bezpłatny program wsparcia psychologa, prawnika i doradcy finansowego. Jedną z zalet pracy w Lidl Polska jest również szansa na rozwój zawodowy – promujemy awanse wewnętrzne oraz równość płacową. Budowanie kompetentnego i zróżnicowanego zespołu w oparciu o obiektywne kryteria to istotny element strategii CSR Lidl Polska na lata 2020 – 2025 oraz długofalowej polityki personalnej.

Laureaci tegorocznej edycji „Lidl Fair Pay”

Organizacje uczestniczące w konkursie przebadano pod względem: równości wynagrodzeń na tych samych poziomach zaszeregowania, udziału kobiet w kadrze kierowniczej oraz udziału kobiet w zespołach zarządzających. W analizowanych firmach kobiety stanowią 51 proc. ogółu pracowników, 42 proc. kadry kierowniczej oraz niemal 30 proc. zespołów zarządzających. Zwycięzcy 3. edycji „Lild Fair Pay” zostali wyłonieni 27 października, podczas kongresu polskiego sektora handlu i FMCG – European Circular Retail Congress 2021. Nagrody wręczył Włodzimierz Wlaźlak, Prezes Lidl Polska oraz Krzysztof Nowakowski, General Manager&Country Head Korn Ferry i Katarzyna Jackson Associate Director Korn Ferry.
 




tagi: Lidl Polska , działania równościowe , Lidl Fair Pay , rynek spożywczy , sprzedaż handel , konsument , sieci handlowe ,