Minęło dokładnie sześć miesięcy od rozpoczęcia Międzynarodowego Roku Owoców i Warzyw ogłoszonego przez Organizację Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO). Kampania „Moc Polskich Warzyw” to inicjatywa, która również ma na celu zwiększanie świadomości konsumentów oraz promocję zdrowego odżywiania, opartego na spożywaniu najwyższej jakości polskich warzyw, przy jednoczesnym wspieraniu krajowych producentów.
Cele kampanii „Moc Polskich Warzyw”
Zrzeszenie Producentów Papryki RP przy wsparciu innych organizacji skupiających producentów warzyw od kilku lat prowadzi działania na rzecz poprawy stanu zdrowia Polaków. Poprzez przekonywanie konsumentów do zwiększenia udziału polskich warzyw w codziennej diecie projekt „Moc Polskich Warzyw” realizuje cele, na które zwróciła również uwagę Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO).
Warzywa i ich przetwory stanowią podstawę zdrowej i zbilansowanej diety. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca spożycie minimum 400 gramów warzyw i owoców dziennie, najlepiej w podziale na 5 porcji. Jest jeszcze dużo do zrobienia w kwestii ukierunkowania nawyków żywieniowych Polaków. Wg badań zjadamy średnio ok. 280 gramów owoców i warzyw dziennie - znacznie mniej niż przeciętny Europejczyk (340 g). Co więcej, dietetycy rekomendują, aby minimum połowę każdego talerza należało właśnie do warzyw. Najlepsze są oczywiście te polskie, zbierane lokalnie w pełni sezonu.
Jedzmy polskie warzywa sezonowe
Lipiec jest miesiącem, w którym możemy kupić niemal wszystkie warzywa pochodzące od polskich producentów. Pamiętajmy, aby zawsze zwracać uwagę na kraj pochodzenia warzyw. Wykorzystajmy pozostałe miesiące trwającego Roku Owoców i Warzyw, aby na zawsze poprawić nasze nawyki żywieniowe, jedząc jeszcze więcej polskich warzyw.
O projekcie
„Moc Polskich Warzyw” to kampania, która powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Obok ZPPRP, które koordynuje program, udział w projekcie biorą również: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. Kampania jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.