Wiadomości

Sephora uruchomiła nowy magazyn centralny dla Polski i Czech

Wtorek, 25 maja 2021
Jacques Pellissier - Supply Chain Director Sephora EME, Katarzyna Bielecka - General Manager Sephora PAC, Michał Niechaj - Supply Chain Director Sephora PAC, Lidia Ratajczak-Kluck - Prezes Zarządu Arvato SCS w Polsce
Sephora w kwietniu tego roku połączyła siły z Arvato Supply Chain Solutions – jednym z wiodących usługodawców w zakresie one stop e-commerce, logistyki omnichannel i retail. Dzięki zmianie operatora, skróceniu ulegnie m.in. czas dostawy zamówień do klientów Sephora w Polsce i w Czechach.
Wraz z uruchomieniem nowego magazynu centralnego, Sephora zoptymalizowała proces obsługi zamówień e-commerce, a także zwiększyła pojemność samego magazynu aż o 100%. Nowy magazyn zajmuje powierzchnię 7000 m2 i jest większy od poprzedniego o prawie 2000 m2. Innowacyjnym rozwiązaniem zastosowanym w magazynie Sephora są m.in. wózki samojezdne Weasels®, które automatyzują transport wewnątrz magazynu.

Poszukując nowego partnera dużą uwagę zwracaliśmy na doświadczenie w branży kosmetycznej oraz na techniczne aspekty procesów magazynowych, automatykę i elastyczność rozwiązań m.in. możliwość wzrostu, rozbudowy i powiększenia magazynu. Zależało nam, by połączyć siły z profesjonalnym operatorem, doświadczonym graczem rynku e-commerce. Dlatego zdecydowaliśmy się na wybór Arvato Supply Chain Solutions. – mówi Michał Niechaj, Sephora PAC Supply Chain Director.

Jesteśmy przekonani, że wprowadzone przez nas zmiany wpłyną korzystnie na obsługę naszych klientów, ponieważ to właśnie klient jest zawsze w centrum łańcucha dostaw. Poprawa serwisu była jednym z głównych elementów, które ocenialiśmy dokonując wyboru nowego partnera. Oczekujemy, że dzięki współpracy z Arvato SCS, nasz czas dostawy do klienta zarówno w Czechach, jak i w Polsce, znacząco skróci się, a klienci zwłaszcza w szczytach sezonu, dostaną swoje prezenty wcześniej. - dodaje Michał Niechaj.  

Magazyn centralny Sephora realizuje obsługę w zakresie B2C na Polskę i Czechy oraz B2B na Polskę, realizując dostawy do blisko 100 perfumerii stacjonarnych. Zlokalizowany jest na terenie Panattoni Park Pruszków IV.

Niezwykle cieszy nas fakt, że tak znana i renomowana marka, jaką jest Sephora, doceniła nasz profesjonalizm i powierzyła nam obsługę swoich sklepów stacjonarnych oraz klientów w kanale on-line. Polska to kolejny kraj w ramach Grupy Arvato Supply Chain Solutions, obok Niemiec, Hiszpanii i Turcji, któremu zaufała Sephora. Jesteśmy przekonani, że nasze ponad 25-letnie doświadczenie w kompleksowej obsłudze logistycznej dla firm, w szczególności kanału e-commerce, jest gwarancją zaspokojenia wymagań klienta w zakresie wysokiej jakości usług. – powiedziała Lidia Ratajczak-Kluck, Prezes Zarządu w Arvato Supply Chain Solutions w Polsce.

Nowy partner Sephora przyjazny środowisku

Sephora to firma, która promuje, wspiera i rozwija odpowiedzialne wobec środowiska działania m.in. poprzez program GOOD FOR dedykowany klientom, ale też na każdym innym poziomie swojego biznesu - w tym również logistycznym. Swoje siły Sephora łączy z partnerem, dla którego zrównoważony rozwój jest równie istotnym celem strategicznym. W lutym 2020 roku Thomas Rabe – Prezes Bertelsmanna – zadeklarował, że do 2030 roku koncern, do którego należy m.in. Arvato Supply Chain Solutions, będzie firmą neutralną dla klimatu, co oznacza zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych, redukcję emisji CO2 oraz wykorzystywanie przez wszystkie zakłady „zielonej” energii elektrycznej. Powyższe rozwiązania dotyczą również oddziału Arvato SCS w Polsce. Jednym z już podjętych lokalnie działań jest praca nad strategią ekoneutralności, a docelowo wdrożenie rozwiązań w niej rekomendowanych.

Więcej o Arvato SCS: https://arvato-supply-chain.pl/, https://blog.arvato.pl/




tagi: Sephora , magazyn centralny , drogeria , inwestycje , innowacje , ekonomia , one stop e-commerce , logistyka , omnichannel , retail ,