Wiadomości

Marki własne nadal priorytetem dla PGS

Piątek, 16 kwietnia 2021
Nawet 500 produktów marek własnych do końca roku i rozwój zupełnie nowych, zaskakujących kategorii produktowych – to plany Polskiej Grupy Supermarketów, dla której rozwój marek własnych stanowi wciąż centralny element strategii realizowanej w najbliższych latach.
34 miliardy złotych – tyle wart jest rynek private labels, czyli marek własnych w Polsce i zdaniem ekspertów w najbliższych latach nadal będzie rosnąć. Polska Grupa Supermarketów swoją pierwszą markę – O… Dobre. Pewne. Twoje! – wdrożyła cztery lata temu, w 2017 roku. Dziś w portfolio Grupy znajduje się również Spiżarnia Dworska, BRNX oraz Włącz BIO, które tworzą rodzinę blisko 400 produktów spożywczych, higienicznych i chemii gospodarczej, posiadających 10% udział w całkowitej sprzedaży.

Na rok 2021 PGS planuje wdrożenie kolejnych kategorii produktowych. Jak zapowiadają przedstawiciele, w średnich i dużych miastach poszerzona zostanie oferta Włącz BIO, czyli artykułów spożywczych z certyfikatem produktu ekologicznego. Z kolei Spiżarnia Dworska, która w swojej ofercie posiada polskie specjały oraz alkohole (rodzina wódek mid-premium oraz piwa BRNX Browar Spiżarnia Dworska), może liczyć m.in. na odświeżenie logotypu i nowe produkty alkoholowe. Łącznie do 2022 roku private labels należące do Polskiej Grupy Supermarketów mają liczyć nawet 500 indeksów.

- Od 2017 roku marki własne są centralnym punktem strategii PGS, która będzie przez nas kontynuowana w najbliższych latach. Klienci coraz chętniej zwracają się ku prywatnym markom sklepów co podkreślają kolejne badania. Chcemy wykorzystać ten trend i sukcesywnie zwiększać ich udział w torcie sprzedażowym sklepów zrzeszonych w Grupie – zapowiada Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów.

Obraz1.jpg
Plany są ambitne, bo zakładają dwukrotne zwiększenie portfela produktowego sklepów należących do PGS. Jednak, patrząc na doświadczenia innych państw (takich jak Szwajcaria, Niemcy czy Hiszpania), można zakładać, że rodzimy rynek jest bardzo perspektywiczny.

Nowe kategorie produktowe w PGS

W realizacji celu pomóc mają zupełnie nowe kategorie produktowe. Poza poszerzeniem linii alkoholi, do których dołączyły w tym roku wina Dispensa del Maniero, Grupa rozważa wprowadzenie własnej marki produktów AGD, która może stanowić nowy kierunek w strategii online’owej.

- Prowadzimy już wstępne rozmowy z producentami AGD w Polsce i za granicą. Wkrótce planujemy wprowadzenie wybranych produktów drobnego AGD w ofercie przynajmniej części sklepów Top Market – dodaje Michał Sadecki z PGS.



tagi: PGS , Polska Grupa Supermarketów , marki własne , strategia , ekonomia , finanse , handel , sprzedaż , FMCG , rynek spożywczy ,