Nowe produkty, zmniejszenie zużycia wody i plastiku oraz duże wsparcie dla potrzebujących w okresie pandemii - producent słodyczy, firma Wawel, podsumowała rok 2020. Przy okazji publikacji wyników finansowych, firma opublikowała również Oświadczenie na temat informacji niefinansowych, w którym zawarła szczegóły dotyczące m.in. kwestii prospołecznych i środowiskowych.
Rok 2020, choć mocno wpłynął na codzienne działania tysięcy przedsiębiorstw, nie ograniczył aktywności firmy Wawel na polu nowych produktów. Producent zakończył rok z 33 nowymi recepturami, z których wszystkie były zgodne z ideą Dobrych Składników - tworzenia słodyczy najwyższej jakości, bez dodatków takich jak E476, barwniki czy sztuczne aromaty. Do najważniejszych nowości należały czekolada i miniczekolada Big Milk - przykład dual brandingu - czy śmietankowy wariant Królewskiego Mleczka - jedynych na rynku indywidualnie pakowanych okrągłych pianek w czekoladzie. Dużą nowością była kolekcja czekolad „Ziarna Świata”, powstałych tylko z trzech składników (miazga kakaowa, cukier, tłuszcz kakaowy) w oparciu o ziarno kakaowca z regionalnych plantacji Ghany, Kamerunu i Wenezueli.
Wawel zmieniał nie tylko same produkty, ale i modyfikował opakowania. Najciekawszą inicjatywą była zmiana opakowań Czekolad Premium na kartonikowe – rezygnacja ze stosowania plastiku oznacza tu redukcję zużycia tego materiału o aż 18 ton w skali roku.
Wśród innych prośrodowiskowych inicjatyw warto wskazać na zmniejszenie zużycia wody w zakładzie produkcyjnym – spadło ono o 17% w skali roku. Firma wyprodukowała 187,2 MWh energii z własnych kolektorów słonecznych zamontowanych na dachu zakładu produkcyjnego. Wawel wymienił także oświetlenie w części magazynowej zakładu – zastosowanie oświetlenia LED przyniesie w skali roku oszczędność ponad 260 MWh energii.
Firma Wawel oraz Fundacja „Wawel z Rodziną” kontynuowały działania z zakresu pomocy społecznej i edukacyjnej, mimo ograniczeń związanych z pandemią. 430 domów dziecka w całym kraju objętych zostało akcjami „Słodki dzień dziecka” oraz „Zostań pomocnikiem św. Mikołaja” zaś 255 placówek oświatowych wzięło udział w konkursie „#DobraRobotaChallenge, czyli kim chcę być, gdy dorosnę?”. W początkowym okresie pandemii, kiedy to dużym wyzwaniem była dostępność środków ochrony, Wawel nieodpłatnie przekazał przedstawicielom sklepów spożywczych łącznie 35 tys. maseczek oraz 1,5 tys. litrów płynów do dezynfekcji.
Sektorami przyszłości są nowe technologie i zielona...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.