Ubiegły rok, dla sieci sklepów Biedronka, był bardzo udany. Sprzedaż, w porównaniu z rokiem 2008, wzrosła o 29,8 proc., wynosząc ponad 16 mld zł. Wzrost mierzony za pomocą parametru sprzedaży porównywalnej (tzw. like for like) wyniósł 8,3 procent. Firmie udało się otworzyć 163 nowe sklepy. Z końcem 2009 roku w całym kraju funkcjonowało 1466 sklepów należących do sieci Biedronka.
Cała Grupa Jerónimo Martins zamknęła rok 2009 wzrostem sprzedaży o 6,1 proc. w stosunku do roku 2008 (o 18,3 proc. przy stałych kursach walut), osiągając wartość ponad 7,3 mld euro. Grupa udowodniła, że może osiągać doskonałe rezultaty i kontynuować rozwój, nawet w obliczu wyzwań wynikających z sytuacji makroekonomicznej. Sieć Biedronka wygenerowała w minionym roku 50,9 proc. sprzedaży Grupy Jeronimo Martins.
"Ubiegłoroczne wyniki są dla nas powodem do dużej satysfakcji. Utrzymanie dynamicznego tempa rozwoju w trudnym środowisku makroekonomicznym jest dowodem na skuteczność naszej strategii. Naturalnie, nie moglibyśmy mówić o sukcesie, gdyby nie nasi klienci. To właśnie oni, poprzez codzienne zakupy w sklepachBiedronka, potwierdzają, że oferując starannie wyselekcjonowane produkty wysokiej jakości w codziennie niskiej cenie, skutecznie wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom" - powiedział Pedro Pereira da Silva, Dyrektor generalny Jeronimo Martins Dystrybucja.
(Maja Święcka)
tagi: Biedronka ,
W roku jubileuszu 35-lecia Grupa Colian potwierdza swoją...
Restauracje działające w sieci Sfinks Polska wypracowały w...
Komentarz Prezesa Polskiej Izby Handlu...
13,6 dnia – takie terminy przelewów firmy MŚP zapisywały...
Rolnictwo może odegrać znaczącą rolę w niwelowaniu...
Impulsem dla szarej strefy są krajowe podwyżki akcyzy i...
Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o...