Wiadomości

Grupa Żywiec podsumowuje rok pandemii

Piątek, 26 lutego 2021
Darmowy płyn do dezynfekcji dla mieszkańców, specjalny napój dla personelu medycznego oraz odebranie piwa o wartości 6 mln zł. z barów i gastronomii – Grupa Żywiec opublikowała raport „ZrównowaŻeni” podsumowujący działalność społeczną i środowiskową spółki w roku 2020. To pierwsze w tym roku sprawozdanie dotyczące kwestii ESG po roku pandemii wśród producentów piwa na polskim rynku.
- Rok 2020 pokazał, że nawet w trudnych warunkach biznes może odgrywać pozytywną rolę. COVID-19 spowodował, że skupiliśmy się przede wszystkim na ochronie zdrowia ludzi. Od pierwszych dni pandemii nasi pracownicy zaangażowali się w działania, które wspierały służbę zdrowia, naszych partnerów biznesowych, a także mieszkańców miast, w których warzymy nasze piwo. W tym czasie kontynuowaliśmy też nasze działania na rzecz środowiska – komentuje Magdalena Brzezińska, dyrektor ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec.

Marka Żywiec przekazała 1 mln zł na zbiórkę dla szpitali prowadzoną przez Fundację Siepomaga.pl, do której wspierania zachęcała też poprzez cyklu koncertów Żywiec Męskie Granie w Domu. Łącznie w ramach zbiórki udało się zebrać 5 mln zł na wsparcie dla szpitali.  Grupa Żywiec wsparła także placówki ochrony zdrowia w miejscowościach, w których znajdują się browary firmy, dofinansowując zakup sprzętu medycznego i środków ochrony o wartości 0,5 mln zł. Dodatkowo, do ponad 150 placówek na terenie całej Polski trafiły specjalnie przygotowane bezpłatne napoje witaminowe „Dla Bohaterów naszego Ż”.

Grupa Żywiec jako pierwsza w branży podjęła się także odebrania niesprzedanego piwa. Łącznie od lokali gastronomicznych, które musiały wstrzymać działalność ze względu na pandemię, odebrano 35 tys. kegów o wartości 6 mln zł. Firma przygotowała również specjalny program wsparcia dla dostawców, który pozwalał na otrzymanie środków finansowych w krótkim czasie oraz szereg innych korzyści, a także wsparła rolników i producentów jęczmienia, dokonując dodatkowych zakupów o wartości 5 mln zł.

Dzięki specjalnej instalacji do produkcji piwa bezalkoholowego w Arcyksiążęcym Browarze w Żywcu, w pierwszych tygodniach mieszkańcy tego miasta otrzymali darmowe płyny do dezynfekcji. W miejscowościach, w których działają browary firmy, dokonano też specjalnej zbiórki butelek zwrotnych. Za każdą spośród 40 tys. zebranych butelek Grupa Żywiec przekazała środki finansowe na zakup posiłków dla lekarzy. W sumie trafiło do nich 1560 posiłków, których zakup wsparł także lokalne restauracje.

Pandemia COVID-19 pokazała także, jak dużym wyzwaniem w dłuższej perspektywie jest kryzys klimatyczny. W opublikowanym raporcie Grupa Żywiec podsumowuje główne ryzyka klimatyczne, które mają wpływ na spółkę oraz działania, które podejmuje na rzecz środowiska. W ubiegłym roku marka Żywiec rozpoczęła kampanię Wielka Zwrotka Ż, która promuje oddawanie butelek zwrotnych jako najbardziej przyjaznego dla środowiska opakowania. Aby podkreślić ten aspekt, Żywiec odwrócił nazwę marki na etykiecie i zaangażował do kampanii Monikę Brodkę, Marcina Dorocińskiego oraz Macieja Musiała. Konsumenci, którzy chcą oddać butelkę zwrotną nie muszą też pamiętać o paragonie – dzięki akcji „Daj butelce drugie życie” mogą oddać ją w blisko 7 tys. sklepów na terenie całej Polski.

- Oprócz promowania opakowań zwrotnych dbamy też o to, żeby nasze piwo powstawało w sposób przyjazny dla środowiska. Marka Specjal powstaje już w całości ze słodu jęczmiennego uprawnianego w sposób zrównoważony. Niemal cała energia elektryczna, którą wykorzystujemy do warzenia piwa pochodzi ze źródeł odnawialnych. W ubiegłym roku po raz kolejny ograniczyliśmy zużycie wody w produkcji piwa, a także rozpoczęliśmy test ciężarówek zasilanych LNG, dzięki czemu ograniczamy emisję CO2 oraz pyłów do atmosfery – mówi Kamil Mirowski, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie Żywiec.  

Raport Grupy Żywiec za rok 2020 jest pierwszym sprawozdaniem wśród producentów piwa na polskim rynku podsumowującym rok 2020 i dotyczącym kwestii ESG (environmental, social i governance), która obejmuje dbałość o środowisko, kwestie społeczne i sposób prowadzenia biznesu – główne kryteria zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw.

Pełny raport dostępny jest na stronie raport.grupazywiec.pl




tagi: Grupa Żywiec , podsumowanie roku , rynek piwa , alkohole , gastronomia , sklepy spożywcze , sieci handlowe , sprzedaż , handel , konsument , przemysł spożywczy , pandemia , covid-19 , koronawirus , ZrównowaŻeni ,