Z rynku FMCG

Pizza i burgery najpopularniejsze w dostawie

Środa, 24 lutego 2021
97% ankietowanych internautów deklaruje, że w 2020 roku co najmniej raz zamówiło jedzenie z dowozem. Na popularności zyskują „dark kitchen”. Rebel Tang - koncept łączący gastronomię z nowoczesnymi technologiami, wraz z Glovo, Pepsi i Kraft Heinz, przeanalizował opinie internautów na temat dań z dowozem w 2020 roku.
Internet to najlepszy barometr nastrojów społecznych, wobec czego za pośrednictwem narzędzi analitycznych, badających wypowiedzi i wyszukiwania internautów (takich jak SentiOne czy Google Trends), firma Rebel Tang przeanalizowała rynek dostaw restauracyjnych w percepcji użytkowników sieci. Raport uzupełniło badanie własne - 82% ankietowanych zadeklarowało, że w 2020 r. chociaż raz zdecydowało się na zamówienie dań z restauracji w której dotychczas nie jedli. Pandemia skłoniła Polaków do sięgania po dostawę - 67% ankietowanych przyznało, że korzystało z tej opcji częściej niż w 2020. Z danych Glovo wynika, że najchętniej zamawianymi daniami były pizza i burgery.

„Najważniejszy wniosek z raportu jest dla nas jasny - wirtualne restauracje to przyszłość gastronomii. Rynek Food Delivery jeszcze przed pandemią rósł w tempie 40% rocznie. Dark kitchen w 2019 roku były warte w Europie ponad 200 mln dolarów, podczas gdy w Polsce dopiero powstawały. Dziś kwota ta znacznie wzrosła. Niezwykle dynamiczny rozwój konceptów wirtualnych kuchni, to nie tylko efekt pandemii, ale także wynik adaptowania przez branżę gastronomiczną nowych technologii” - opowiada Marek Cynowski, CEO Rebel Tang.

Zebrane informacje przedstawiono w formie bezpłatnego raportu, dostępnego pod adresem: https://fooddelivery2020.rebeltang.com



tagi: pizza , burgery , dostawa , jedzenie z dowozem , gastronomia , sprzedaż , handel , konsument ,