Produkty tańsze nawet o 90% we wszystkich super- i hipermarketach Carrefour w Polsce
Wtorek, 26 stycznia 2021
W specjalnych strefach podzielonych na sektory dedykowane produktom suchym oraz świeżym, klienci sklepów Carrefour mogą już znaleźć w pełni wartościowe towary mające krótki termin ważności, w cenach obniżonych nawet o 90 procent. We wszystkich hiper-i supermarketach Carrefour rusza w nowej odsłonie z akcją „STOP Marnowaniu Żywności”, która jest elementem szerszej inicjatywy ogólnopolskiego programu „STOP Marnotrawstwu” zachęcającego do przeciwdziałania marnowaniu zasobów naszej planety.
Badania dowodzą, że każdego miesiąca statystyczny Polak traci 50 zł za sprawą niewykorzystanej żywności, która trafia na śmietnik, a Polska zajmuje niechlubne 5 miejsce w zakresie marnowania żywności pośród wszystkich krajów europejskich.
- Program „STOP marnotrawstwu” został wdrożony przez Carrefour już w 2013 roku i dotyczy każdego pola działania firmy, a inicjatywy zmierzające do przeciwdziałania marnotrawieniu żywności to jeden z filarów tej koncepcji. Realizujemy go, zarówno wewnątrz struktur firmy, jak i poza nią, wychodząc z tą ideą do naszych dostawców oraz klientów - mówi Barbara Kowalska, Dyrektor Działu Jakości i Zrównoważonego Rozwoju w Carrefour.
Carrefour dostrzegając, że ten problem, zarówno w skali kraju, jak i świata, wciąż się nasila, umożliwia zakup produktów z krótkim terminem ważności w cenie kilkakrotnie niższej od regularnej. Tym samym nie tylko zapobiega marnowaniu żywności, ale również umożliwia swoim klientom dodatkowe oszczędności, podczas robienia codziennych zakupów.
- Akcja STOP Marnowaniu Żywności to kolejny etap naszego ogólnopolskiego programu, w ramach którego uruchomiliśmy w naszych sklepach specjalne strefy dedykowane produktom z kończącym się termin przydatności do spożycia. Dzięki nim klienci robiąc zakupy, mogą wydać mniej, jednocześnie przyczyniając się do uratowania żywności przed zmarnowaniem. Warunek jest jednak jeden – produkty te należy spożyć jak najszybciej – mówi Marek Lipka, Dyrektor Handlowy i członek Zarządu Carrefour Polska.
Mając świadomość, że marnowanie żywności to jeden z największych problemów współczesnej cywilizacji, Carrefour zrealizował również 2-tygodniową kampanię pod hasłem „Możemy kupować mądrze – Jak nie marnować żywności”, w której wzięły udział wszystkie hiper- i supermarkety należące do sieci. Inicjatywa miała miejsce między 16 listopada a 1 grudnia 2020. W sklepach zostały umieszczone dedykowane materiały informacyjne, a dodatkowo, na stronie carrefour.pl/lp-jak-nie-marnowac-zywnosci pojawiły się praktyczne wskazówki dotyczące sposobów przechowywania produktów spożywczych gwarantujących zachowanie ich świeżości. Kampania ta została zrealizowana zgodnie z wymogami ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności (Dz.U. z 2019 r. poz. 1680), a jej partnerami byli, m.in., Caritas Polska czy Fundacja "Pomoc Transportowcom".
Dążąc od bycia światowym liderem w transformacji żywieniowej dla wszystkich, Carrefour chce wziąć pełną odpowiedzialność za codzienne działania i przyczyniać się do pozytywnego wpływu na środowisko naturalne. Wspieranie nowego modelu gospodarki cyrkularnej jest w tym kontekście głównym kierunkiem działań sieci i bardzo ważnym krokiem w ratowaniu naszej planety. Kluczowymi elementami strategii proekologicznej Carrefour są: znaczące zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, redukcja odpadów opakowaniowych w tym redukcja użycia plastiku, walka z marnowaniem żywności, ochrona różnorodności biologicznej oraz spełnienie w tych obszarach oczekiwań klientów.
Ministerstwo Sprawiedliwości planuje utworzenie e-Sądu...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.