Z rynku FMCG

Marka GANCIA, producent pierwszego włoskiego wina musującego, obchodzi 170-lecie powstania.

Wtorek, 24 listopada 2020
Założona w 1850 roku przez Carlo Gancię, twórcę pierwszego włoskiego wina musującego, GANCIA jest jednym z największych producentów win musujących na świecie, w tym Prosecco i Asti. Marka zalicza się do symboli włoskiego stylu życia i jest dystrybuowana w ponad 65 krajach świata.
Wina musujące GANCIA leżakują w piwnicach wykutych przed wiekami w wapiennych skałach w miejscowości Canelli. Nazywane „podziemnymi katedrami” piwnice zapewniają naturalną izolację termiczną o stałej temperaturze 12–14 stopni Celsjusza, idealnej do uszlachetniania win musujących.

Wina musujące GANCIA pochodzą z rejonów Langhe-Roero i Monferrato w Piemoncie, jednych z najwyżej cenionych winnic na świecie, wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

W 2020 roku GANCIA zwiększyła globalną sprzedaż o ponad 30%. W Polsce GANCIA jest oferowana przez CEDC International, lidera na rynku producentów i importerów mocnych alkoholi, w wariantach wina musującego, jak również stołowego. W tym roku portfolio marki w Polski zostało rozszerzone o kolejne dwie nowości: Gancia Sparkling Peach oraz Gancia Sparkling Strawberry. Są to kompozycje stworzone w oparciu o naturalne aromaty owocowe i wino musujące, produkowane z najlepszych odmian piemonckich winorośli.

Z okazji 170. urodzin, GANCIA przygotowała okolicznościową edycję wina musującego, które leżakowało w historycznych piwnicach przez 170 miesięcy. Limitowana seria ma charakter kolekcjonerski.



tagi: GANCIA , producent , włoskie wina musujące , Carlo Gancia , alkohole , sprzedaż , handel , konsument , produkty spożywcze ,