Wiadomości

Kolporter: Prasa najbardziej stabilnym asortymentem w czasie pandemii

Poniedziałek, 09 listopada 2020
Kolporter przeanalizował zainteresowanie poszczególnymi produktami i usługami, oferowanymi w sieci saloników, w okresie kwiecień – październik br. Jak wynika z analiz spółki, asortymentem, który w sieci saloników Kolportera okazał się w czasie pandemii najbardziej stabilnym jest prasa.
– Najbardziej tradycyjny asortyment, czyli prasa, okazał się najbardziej odpornym na spadki sprzedaży. Notowaliśmy je głównie w okresie lockdownu, gdy ruch klientów został w zasadzie wstrzymany, przy czym spadki dotyczyły przede wszystkim saloników zlokalizowanych w galeriach handlowych – mówi Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. – Od maja, wraz ze znoszeniem obostrzeń, sprzedaż zaczęła wracać do normy – dodaje. 

Jak czytamy dalej w komunikacie, prasę w salonikach kupowano najczęściej z różnego rodzaju doładowaniami – nie tylko do telefonów, ale także do platform internetowych. Klienci kupowali również często papierosy, artykuły tytoniowe, akcesoria do e-papierosów. Często korzystali także z kolektur Lotto, zlokalizowanych w salonikach.

–  Zauważyliśmy, że zmienił się nieco model zakupowy prasy – spadły zakupy impulsowe, ale przybyło klientów poszukujących określonych tytułów. To z pewnością wynika z sytuacji, że część punktów sprzedaży w czasie lockdownu była zamknięta, saloniki natomiast pracowały cały czas. Dodatkowo   oferowały i oferują największy wybór tytułów prasowych – mówi D. Materek.

Bardzo dużą popularnością wśród usług oferowanych w sieci Kolportera w minionych miesiącach cieszyła się możliwość opłacania rachunków.

 – Spora grupa osób chce dokonywać opłat w tradycyjny sposób, co miesiąc to co najmniej kilkadziesiąt tysięcy klientów. Z uwagi na środki bezpieczeństwa wprowadzone w salonikach, m.in. ograniczenie ilości osób jednocześnie przebywających w punkcie, obsługa klientów odbywała się praktycznie bez kolejek. To z pewnością wpływało na ich poczucie bezpieczeństwa i odróżniało nas od innych placówek, w których również można dokonywać płatności rachunków – zauważa D. Materek.

Z analiz Kolportera wynika również, że produktami, które w trakcie minionych miesięcy zanotowały największe spadki sprzedaży w sieci Kolportera były bilety komunikacyjne i wejściówki na imprezy sportowe. Te ostatnie zostały w znacznej części odwołane.



tagi: Kolporter , saloniki sprzedaży , sieć handlowa , analiza sprzedaży , prasa , FMCG , detal , pandemia , koronawirus , covid-19 , ekonomia , finanse , asortyment ,