Z rynku FMCG

Spadek nastrojów konsumenckich

Poniedziałek, 19 października 2020 HURT & DETAL Nr 10/176. Październik 2020
Tendencja spadkowa klimatu konsumenckiego w Polsce może się nadal pogłębiać – wynika z odczytu Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK. Sierpniowe wyhamowanie szybkiego odbudowywania się notowań, we wrześniu zostało wzmocnione strachem przed drugą falą pandemii i kolejnym lockdownem.
Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, wyniósł we wrześniu -14,5 i był o 3,4 p.p. niższy w stosunku do poprzedniego miesiąca. Zdaniem ekspertów GfK, wrzesień był drugim miesiącem z rzędu, w którym wyraźnie pogarszały się nastroje konsumenckie. I choć obecna dynamika spadku nie jest równa dynamice wzrostowej obserwowanej podczas odbudowywania się głównego wskaźnika nastrojów konsumenckich w okresie od maja do lipca, to wyraźnie widać odwracanie się trendu. Strach przed drugą falą zachorowań, obawy o skalę przywracanych restrykcji oraz ogólna niepewność z tym związana kształtuje obecnie nastroje konsumentów i wydaje się, iż będzie wpływała na nie w nadchodzących miesiącach.



tagi: handel , nastroje konsumenckie , pandemia , koronawirus , covid19 , ekonomia , finanse , gospodarka , Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK ,