Z rynku FMCG

Mlekovita z silnym eksportem

Piątek, 21 sierpnia 2020 HURT & DETAL Nr 08/174. Sierpień 2020
Rok 2020 przyniósł niespodziewane zawirowania w gospodarce w skali globalnej, które odbiły się na wszystkich branżach. Mlekovita jednak zrealizowała prognozy założone na pierwsze półrocze 2020 roku.
Na eksport kierowanych jest 35% produktów wytwarzanych przez firmę. Trafiają do 167 państw. Nie jest przypadkiem, że np. co miesiąc na rynek algierski producent dostarcza 5 tysięcy ton mleka w proszku – algierski rząd docenia nie tylko jakość produktów, ale także profesjonalizm prowadzonego przez firmę biznesu. Do Zjednoczonych Emiratów Arabskich Mlekovita eksportuje miesięcznie 300 ton bezwodnego tłuszczu mlecznego oraz milion litrów mleka UHT. W 2019 roku na rynek chiński dostarczyła zaś ponad 2 tysiące kontenerów produktów. Dużymi i ważnymi rynkami eksportowymi są również dla Mlekovity kraje Ameryki Południowej oraz RPA. Co ważne, Mlekovita dostarcza za granicę nie tylko tzw. półprodukty, ale również produkty gotowe, przeznaczone do bezpośredniego konsumenta. Mlekovita wygrywa na rynku globalnym z konkurencją zagraniczną nie tylko jakością produktów czy ceną, ale także różnorodnością: to kompletna oferta – największy wybór nabiału w Europie. Pomimo trudnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa Grupa Mlekovita, będąca liderem branży mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej, wyeksportowała w pierwszej połowie 2020 roku produkty o wartości blisko miliarda złotych. Tylko w pierwszym kwartale wartość eksportu firmy wzrosła o 30% w porównaniu z poprzednim rokiem, a w całym półroczu dynamika sprzedaży eksportowej sięgnęła poziomu 21%, porównując z pierwszymi sześcioma miesiącami 2019 roku.


tagi: Mlekovita , eksport ,