Wiadomości

Sukces Tesco: 84% mniej zmarnowanej żywności w cztery lata

Wtorek, 30 czerwca 2020
Tesco Polska opublikowało raport „Strategia Pomocnych Gestów” poświęcony kwestii niemarnowania żywności oraz pozostałych działań CSR w okresie 2019/20. Tylko w poprzednim roku uratowano ponad 3 tysiące ton produktów, które zamiast na wysypiska, trafiły do potrzebujących. Podjęto także szereg działań wspierających pracowników i lokalne społeczności.
Od 2017 roku Tesco, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, publikuje dokładne wyniki dotyczące redukcji ilości marnowanej żywności. Raport za okres 2019/2020 wskazuje, że w ciągu czterech lat, dzięki działaniom firmy w Polsce, ilość marnowanej żywności, która nadaje się do spożycia, została zmniejszona aż o 84%. W tym okresie Tesco uratowało przez zmarnowaniem 10 327 ton produktów. Zostały one przekazane Bankom Żywności, Caritas oraz lokalnym organizacjom.

Prowadzenie działalności w sposób zrównoważony jest jedną z podstawowych wartości naszej firmy. Cały zespół Tesco, w sklepach, biurach czy centrach dystrybucji, wierzy, że walka z marnowaniem żywności jest bardzo ważna. Nie tylko usprawnia nasze działania, ale też pozwala wspierać potrzebujących i przyczynia się do zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko. W ciągu ostatnich lat w Polsce ograniczyliśmy ilość marnowanej żywności w naszych operacjach o 43% - znacznie zbliżając się do osiągnięcia Celu ONZ 12.3 wyznaczonego na rok 2030 - podkreśla Martin Behan, dyrektor zarządzający Tesco Polska i dodaje – W tej chwili mniej niż 1% (0,75%) żywności sprzedawanej w sklepach Tesco w Polsce ulega zmarnowaniu. Dzięki rzetelnej klasyfikacji i publikacji danych, jesteśmy w stanie zidentyfikować obszary, który wymagają poprawy i udoskonalać cały system. Jest to niezwykle skuteczne narzędzie w ograniczaniu marnowania żywności, dlatego nieustannie zachęcamy także inne podmioty z branży produkcji żywności i handlu do publikacji swoich danych i podejmowania dopasowanych działań.

W roku budżetowym 2019/20 sklepy Tesco przekazały łącznie ponad 3 tysiące ton żywności: 2 992 ton dla organizacji pomagającym ludziom w potrzebie, a 51 ton trafiło na pokarm dla zwierząt.  Osiągnięcia w obszarze niemarnowania żywności są możliwe dzięki usprawnieniom we własnych operacjach, ale też bliskiej współpracy z partnerami i dostawcami oraz prowadzeniu działań edukacyjnych. Tesco wspiera społeczności pomagając im zmienić codzienne nawyki, także poprzez programy edukacyjne jak „Od uprawy do potrawy” oraz „Zdrowo jeść”.

Dane dotyczące walki z marnowaniem żywności zostały uwzględnione w raporcie podsumowującym działania „Strategii Pomocnych Gestów”, na której Tesco od lat opiera swoje działania. Do głównych obszarów działania należą: Ludzie, Produkty, Planeta i Miejsca. Najnowszy raport opisuje między innymi kwestie związane z opakowaniami, w tym plastikiem, wspieranie lokalnych społeczności, skuteczną współpracę ze wszystkimi uczestnikami łańcucha dostaw, dbałość o pracowników oraz różnorodność i integrację.

Pełny raport jest dostępny na stronie: https://corporate.tesco.pl/media/3077/raport_strategia_pomocnych_gestow_tesco_2019_2020.pdf



tagi: Tesco, żywność, raport, „Strategia Pomocnych Gestów” ,